حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی که امروز (شنبه) به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت وارد بیرجند شد، پس از حضور در گلزار شهدای بیرجند، کتابخانه شهید بصیری پور را با حضور خانواده این شهید مدافع حرم، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان افتتاح کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان جنوبی در این آیین گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری که باید فاصله بین مناطق محروم و برخوردار به صفر برسد، استاندار از بدو ورود این مهم را در دستور کار قرار دادند لذا این کتابخانه در کم برخوردارترین منطقه بیرجند ساخته شده و بهترین کتابخانه شهر است.

محمدرضا رضایی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی مرکز فرهنگی است افزود: علاوه بر کتاب، مطالعه و کتابداران، مشاوران این مجموعه امین اعضا هستند.

وی گفت: این کتابخانه در طبقه دوم مسجد صاحب‌الزمانی مهرشهر با ۴۵۰ مترمربع زیربنا در اوج همدلی به نتیجه رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی اظهار داشت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات نهاد کتابخانه‌های کشور، فرمانداری، دستور ویژه استاندار و اعتبار کمک‌های شهرداری و هیات امنا برای ساخت و ۵۰۰ میلیون تومان نیز برای تجهیزات هزینه شده است.

وی گفت: این کتابخانه شامل مخزن، سالن مطالعه، بخش ویژه کودک و اینترنت رایگان است و در حال حاضر ۶ هزار جلد کتاب در مخزن این کتابخانه وجود دارد.

رضایی بیان کرد: باید تلاش کنیم کتابخانه به جذاب‌ترین مکان‌ها تبدیل شود و افراد احساس آرامش کامل پیدا کنند.

شهید مرتضی بصیری پور اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی فروردین سال گذشته در سوریه به شهادت رسید.

افتتاح ساختمان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان جنوبی از دیگر برنامه های سفر یک روزه رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران به این استان است.

۹۸۹۳*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.