محمدرضا مجیدی روز شنبه در نشست تخصصی سرمایه‌گذاری خارجی که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند برگزار شد، بر لزوم برندسازی جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی تاکید کرد و افزود: توسعه صنعت گردشگری در استان زمینه‌ساز اشتغال و بازار کار می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری همایش بین المللی کویر لوت در اردیبهشت ماه سال ۹۸ در راستای برندسازی جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی برگزار شد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند اظهار داشت: برخی قوانین سرمایه‌گذاران را دچار مشکل می‌کند همچنین کنسلی پرواز و معطلی در فرودگاه با رونق صنعت گردشگری همخوانی ندارد.

وی تاکید کرد: کلید طلایی ثبت ملی و جهانی شدن خراسان جنوبی در دست مقامات ارشد استان است همچنین باید تصویر خوبی از استان در عرصه بین‌الملل نشان داده ‌شود.

مجیدی با تاکید بر اینکه جاذبه‌های خراسان جنوبی هنوز تصویرسازی نشده است عنوان کرد: در همایش گردشگری بیابان لوت پیشنهاد دادیم نخستین کنسرسیوم بین سه استان کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان تشکیل شود.

وی با اشاره به همایش ملی عناب در سوم و چهارم شهریورماه عنوان کرد: محصول عناب با تولید بیش از ۹۷ درصد تولید کشور یکی از مزیت‌های نسبی خراسان‌جنوبی است ولی گاهی مشاهده می‌شود که در طرح‌های ملی مرتبط با عناب استان‌های دیگری مانند قم به عنوان پایلوت پیشنهاد می‌شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه اجازه بدهید مزیت‌های نسبی خراسان جنوبی برای این استان بماند یادآور شد: یکی از راه‌های ماندگاری این ظرفیت‌ها در استان تصویرسازی است.

وی نسبت به وضعیت ورودی‌های مرکز استان گلایه کرد و گفت: تصویرسازی مناسبی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در ورودی شهر بیرجند انجام نشده است.

مجیدی افزود: سه درگاه ورودی شهر بیرجند به عنوان مرکز استان باید تبلیغات از داشته‌های استان و دروازه‌ای برای ورود و خروج مسافران ایجاد شود که این نیز با سرمایه‌های دولتی امکان‌پذیر نیست و باید بخش خصوصی وارد این عرصه شود.

وی گردشگری را امری مردم پایه دانست و بیان کرد: ورودی‌های فعلی نمی‌تواند منجر به ایجاد یک تصور ذهنی مطلوب و شایسته از خراسان جنوبی شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند اظهار داشت: می‌توان برای بیرجند سه درگاه و ورودی با عناوین ورودی زائران در مسیر مشهد، ورودی زاهدان و ورودی کریمان (ورودی از مسیر استان کرمان) را در نظر گرفت و طرح های خوبی برای آن انجام داد.

وی عنوان کرد: رونق گردشگری نیاز به سه زیر ساخت فکری – فرهنگی، سخت افزاری و نرم افزاری دارد و از همه مهمتر در این زمینه از برند سازی و تبلیغات نباید غفلت کرد.

مجیدی تصریح کرد: گردشگری خراسان جنوبی مبتنی بر فرهنگ بومی، میراث پایه و طبیعت محور است اما قبل از جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید گردشگری داخلی را تقویت کنیم.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند بیان کرد: گردشگری نیازمند زیرساخت‌هایی همچون حمل و نقل است اما پروازهای استان تاخیر یا کنسلی دارد که از این طریق نمی‌توان گردشگری را رونق داد.

وی تاکید کرد: جام جهانی ۲۰۲۲ قطر (با توجه به داشتن رنگ قرمزعنابی پرچم قطر) می‌تواند فرصتی برای عرصه محصولات استان مانند عناب باشد و باید از این ظرفیت بهترین استفاده را کرد.

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.