رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: استان‌هایی مانند خراسان جنوبی جاذبه اقامت ندارد که در این زمینه اگر فوق العاده خاصی برای ماندگاری نیروهای کارآمد درنظر گرفته شود، بسیار مفید خواهد بود.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، مجید پورعیسی، امروز ۳ مرداد، در شورای اداری استان با حضور معاون رئیس جمهور اظهار کرد: اکنون دنیا به سمت چابک سازی و کارآیی بیشتر می‌رود و هرچه حجم نیروی انسانی از نظر کمی بالا برود از جهت کیفیت بالا نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه جهش‌های خوبی در ساختار نظام اداری اتفاق افتاد، افزود: نابسامانی اقتصادی همه چیز را تحت فشار قرار می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه بهره وری بسیار کار شده، اما وقتی نرخ تورم و ارز افزایش نابهنجاری دارد، مابقی عوامل را تحت شعاع قرار می‌دهد.

پورعیسی ادامه داد: سازمان امور استخدامی لازم است عنایت ویژه به نیروهای کارآمد داشته باشد تا از این ظرفیت در راستای رشد و توسعه استفاده کند.

وی افزود: اهداف دولت در بحث تملک و گسترش دولت الکترونیک است که این استان پتانسیل آن را دارد، اما در حد مطلوب بهره مند نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۳۷۰۰ روستا داریم که اگر توجه ویژه به آن صورت می‌گرفت، بیش از ۵۰ درصد خالی از سکنه نمی‌شد.

پورعیسی با اشاره به افزایش رضایت مندی مردم، تصریح کرد: با توجه به اینکه این استان مردم قانعی دارد، اگر به عنوان استان پایلوت شناخته شویم، در این خصوص می‌توانیم در کشور مطرح شویم.

وی ادامه داد: مبارزه با فساد و ساختار ناهمگون اداری و رانت اداری در صورتی محقق می‌شود که همه پایبند باشند که این مکمل مباحث رشد نظام و سلامت اداری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی بیان کرد: اگر سازمان امور اداری و استخدامی نگاه خاص به استان داشته باشد، خراسان جنوبی بیشتر رشد می‌کند.

پورعیسی با بیان اینکه خراسان جنوبی از حداقل‌های زیرساخت برخوردار نیست، افزود: استان‌هایی مانند خراسان جنوبی جاذبه اقامت ندارد که در این زمینه اگر فوق العاده خاصی برای ماندگاری نیروهای کارآمد درنظر گرفته شود، بسیار مفید خواهد بود.

وی بیان کرد: علی رغم اینکه خراسان جنوبی به عنوان استانی محروم شناخته شده، اما نیروهایی با اندیشه‌های بزرگ دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی اظهار کرد: آمار نشان می‌دهد وضعیت در پست‌های بلاتصدی در استان ۴۹ درصد و در سطح کشوری ۳۳ درصد است.

پورعیسی با بیان اینکه اگر وزارت خانه نگاه حمایتی ویژه‌ای در توزیع سهمیه‌های استخدامی داشته باشد، کار آسان تر خواهد شد، یادآور شد: لازم است به رشد و توسعه و بحث‌‌های عمرانی توجه مناسبی شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.