به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: کسانی که این حماسه را رقم زدند سعادت خود را در بندگی خدا و خدمت به خلق خدا می دیدند.
وی بیان کرد: اشخاصی همچون امام علی (ع) پرورش یافته تفکر توحیدی هستند ولی در مقابل، بنی امیه و بنی عباس حاصل تفکر استکباری بودند لذا نتیجه چنین اوضاعی این شده که با وجود 2 میلیارد جمعیت مسلمان در 50 کشور اسلامی باز هم دنیای اسلام گرفتار ضعف، انحطاط و ذلت در برابر مستکبران شده است.
خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه تفکر استکباری پیوسته به دنبال سازش با مستکبران است گفت: اگر در جنگ می خواستیم دنبال مذاکره باشیم و با مذاکره اروپا و آمریکا سرنوشت جنگ تعیین می شد باید التماس می کردیم و اگر از چاله ذلت صدام رها می شدیم به چاه ذلت استکبار می افتادیم.
وی افزود: نتیجه مذاکره مستکبران جز ذلت نیست لذا از تاریخ، قرآن و اهل بیت (ع) آموخته ایم که تنها راه مقابله با مستکبران عالم مقاومت است.
وی گفت: پنجم خرداد سالروز پیروزی حزب الله لبنان بر اسرائیل خبیث نیز نمونه ای از تفکر توحیدی است کما اینکه اشخاصی همچون یاسر عرفات به دنبال مذاکره با اسرائیل بودند لذا نتیجه آن شد که آنها روز به روز گستاخ تر شدند و حلقه محاصره را تنگ تر کردند.
حجت الاسلام مختاری همچنین با اشاره به هفتم خرداد آغاز هفته مجلس گفت: امید است مجلس در باقی مانده اندک عمر جبران مافات کرده و تفکر غالب آن تفکر توحیدی ناب باشد تا مدرس گونه در مقابل رضاخان ها بیاستد و به دنبال سازش کاری کشانده نشود.
وی بیان کرد: مجلس آینده باید انتظار مردم را بهتر برآورده کند و افرادی مومن، موحد، انقلابی و کارآزموده انتخاب شوند تا از عزت مردم و منافع کشور به نحوه احسن حمایت کنند.
امام جمعه موقت بیرجند در بخش دیگری از سخنانش شب‌های قدر را فرصتی برای مذاکره علمی دانست و گفت: امید است در این شب‌ها به وسیله انس با قرآن، دعا و نماز، تفکر توحیدی و مبانی ناب عقلانی را در خود تقویت کنیم و با ایمان، تقوا و تضرع سرنوشت خود را خودمان رقم بزنیم و سرنوشت خود را به دست مستکبران نسپاریم.
وی یادآور شد: تلاش دشمن این است که با هجوم رسانه ای، فضای مجازی، تحریم های اقتصادی و تهدید ما را از مبانی دینی جدا کند و آنها به چیزی کمتر از دین راضی نمی شوند چون فهمیده اند که پایه اصلی 40 سال مقاومت، مبانی فکری ما است.
حجت الاسلام مختاری بیان کرد: در این شب‌های قدر پیمان می بندیم تا آخر عمر از قرآن و اهل بیت (ع)، از اسلام و انقلاب اسلامی دست برنداریم و تسلیم دشمنان نشویم و در جنگ اراده ها برترین اراده خود را به رخ دشمنان بکشیم.
وی با اشاره به برنامه های کمیته امداد برای اکرام ایتام افزود: این شب ها به خصوص ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است که به امور ایتام بیشتر رسیدگی شود.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: مدرسه حفظ قرآن کریم در بیرجند نیز تاکنون موفق عمل کرده که انتظار می رود در فصل ثبت نام مردم از این ظرفیت برای تربیت قرآنی فرزندان خود استفاده کنند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.