وحید ضیائیان احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین امسال جاده دسترسی به این مجتمع با اعتبار 500 میلیون تومان آسفالت شد.
وی از آغاز برداشت محصول اولین بار از مجتمع گلخانه ای درمیان خبر داد و گفت: امسال یک واحد گلخانه سه هزار متر مربعی زیر کشت خیار رفت که اکنون برداشت این محصول آغاز شده است.
مدیر جهاد کشاورزی درمیان بیان کرد: سال گذشته 15 واحد گلخانه به متقاضیان واگذار و برای این واحدها پروانه تاسیس صادر شد که از این تعداد یک واحد به بهره برداری رسید و سه واحد دیگر در حال احداث است.
وی افزود: 9 نفر دیگر متقاضی گلخانه هستند که پرونده های آنها در حال بررسی است.
ضیائیان احمدی اظهار داشت: در مجتمع گلخانه ای شهرستان 42 واحد گلخانه با زیربنای سه هزار و 100 مترمربع پیش بینی شده که از این مقدار 2 هزار و 500 متر مربع برای کشت و 600 متر مربع برای ساخت تاسیسات و انبار در نظر گرفته شده است.
وی گفت: مساحت کل مجتمع گلخانه ای شهرستان 20 هکتار است که 13 هکتار آن به کشت گلخانه اختصاص یافته و کشت های مورد نظر در گلخانه ها، سبزیجات، صیفی جات، گیاهان جالیزی و دارویی است.
مدیر جهاد کشاورزی درمیان افزود: عملیات اجرایی مجتمع گلخانه ای از سال 1387در این شهرستان آغاز شد و تسطیح، فنس کشی، برق رسانی، حفر چاه، سیستم پمپاژ و احداث مخزن ذخیره آب از جمله اقدامات انجام شده در این مجتمع است که در سال های گذشته با اعتبار 700 میلیون تومان انجام شده است.
وی گفت: یک هکتار گلخانه به اندازه 10 برابر کشاورزی سنتی تولید محصول و بهره وری دارد این در حالیست که میزان استفاده از آب به همان اندازه است.
سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی شهرستان درمیان هفت هزار و 47 هکتار است که از این مقدار سه هزار و 377 هکتار زراعی و بقیه باغی است.
سالانه از مزارع و باغ های شهرستان درمیان 22 هزار و 328 تن انواع محصول مختلف برداشت می شود.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.