محمد حمزه اسعدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد سه هزار و 652 نفر مربوط به حوادث سیل و آبگرفتگی و 488 مربوط به حوادث جاده ای بوده اند.
وی ادامه داد: در این مدت به 348 مورد حادثه توسط هزار و 392 نجاتگر هلال احمر امدادرسانی شد.
اسعدزاده با اشاره به اینکه در طول این مدت 43 مورد عملیات رها سازی توسط تیم های عملیاتی این جمعیت انجام شده است، گفت: نیروی عملیاتی این جمعیت در قالب 499 تیم با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی و481 دستگاه خودروی امدادی به امداد رسانی پرداختند.
وی اظهار داشت: در این بازه زمانی یکهزار و 958 حادثه‌دیده در حوادث مختلف اسکان یافتند، 99 نفر از مصدومان حوادث به مراکز درمانی منتقل و 27 نفر دیگر به صورت سرپایی مداوا شدند.
اسعدزاده تعداد پروازهای انجام شده را هشت سورتی عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون 6 ساعت و 30 دقیقه پرواز توسط تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه دوره توان افزایی ویژه برادران با هدف پاسخگویی به حوادث و سوانح در مناطق کویری در منطقه تفریحی تجنود شهرستان زیرکوه در هفته هلال احمر برگزار شد، افزود: 70 نجاتگر به مدت 2 روز در این دوره توان افزایی با مباحثی همچون جستجو و نجات در مناطق کویری، اصول بقا در کویر، آشنایی با اکوسیستم کویری، ناوبری با نقشه و دستگاه GPS و انواع جهت یابی بدون ابزار در روز و شب آشنا شدند.
وی با بیان اینکه به مناسبت هفته هلال احمر مرکز سرویس و نگهداری تجهیزات امدادی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با حضور مدیرعامل هلال احمر استان به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: این مرکز وظیفه سرویس و نگهداری ست های نجات هیدرولیک، کمپرسور ست های پنوماتیک، موتور برق، موتور پمپ آب، اره های موتوری شامل بتن بر و چوب بر و سایر تجهیزات تخصصی امدادی را بر عهده دارد و آماده ارایه خدمات به سایر استان های همجوار است.
جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی دارای 23 پایگاه ثابت است که 140 نجاتگر به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.
3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.