به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید جواد مظلومی روز جمعه در همایش آموزشی حجاج 98 استان خراسان جنوبی افزود: قبل از اعزام زائران جلسات آموزشی مختلفی برای حجاج برگزار می شود که تاکید داریم حتما زائران در این دوره ها حضور فعال داشته باشند.
وی بیان کرد: زائران برای بهره مندی بیشتر از این سفر معنوی که به سرعت نیز می گذرد، باید با آمادگی کامل سفر کنند.
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری اظهار داشت: اولین آمادگی، آمادگی جسمی است چون در این سفر پیاده روی زیادی انجام می شود اگر فرد از قبل آماده نباشد نخواهد توانست بهره کافی ببرد.
وی بر آمادگی اخلاقی توسط زائران حج تمتع تاکید کرد و گفت: در این سفر معنوی که از اقشار و سنین مختلف حضور دارند حجاج باید از قبل به لحاظ اخلاقی آماده باشند چون با افراد مختلفی همسفر خواهند بود.
مظلومی افزود: همچنین آمادگی علمی از دیگر مسایلی است که حجاج باید قبل از سفر به بیت الله الحرام نسبت به آن آگاه بوده و آمادگی علمی خود را افزایش دهند.
وی یادآور شد: براساس آیات و روایات حج برای مردم منافع و دستاوردهای بسیاری دارد که بخشی از این منافع فرهنگی است.
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت گفت: زمانی که حجاج با آمادگی معنوی بیشتری به این سفر نورانی بروند بدون شک بهره بیشتری می برند و بهره گیری از حج به میزان خلوص انسان بستگی دارد که تقرب به خدا را به ارمغان می آورد.
وی با تاکید بر اینکه حجاج باید اخلاص را در خود تقویت کنند اظهار داشت: براساس روایات حجاج قبل از این سفر باید اموال خود را تطهیر و بدهی های خود را پرداخت کنند.
امسال 2 هزار و 500 نفر از استان خراسان جنوبی در قالب 17 کاروان راهی بیت الله الحرام خواهند شد.
همایش آموزشی امروز (جمعه) با حضور یکهزار نفر از زائران شهرستان های بیرجند، خوسف و سربیشه در بیرجند برگزار شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.