محمدرحیم شهریاری عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تشدید بارندگی ها از این تعداد با تلاش امدادگران 43 نفر از مرگ حتمی نجات یافتند.
وی گفت: شدت بارش ها در 24 ساعت گذشته موجب ایجاد سیل در بسیاری از شهرستان های استان خراسان جنوبی شد که این وضعیت در شهرستان طبس، سربیشه، درمیان و بشرویه حاد بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: یکهزار و 200 نیروی امدادی در قالب 213 تیم در این مدت به محل حادثه اعزام شدند و یکهزار و 385 نفر اسکان یافتند.
وی افزود: تجمع بارش ها پشت خاکریزها و بندهای خاکی بعضا موجب شکستن سیل بندها می شود و سیل و روان آب را در پی دارد.
شهریاری اظهار داشت: نیروهای امدادی هلال احمر با توجه به اعلام حوادث بیشتر در منطقه تپه طاق طبس، دستگردان، زیرکوه، درمیان، سربیشه و بشرویه همچنان امدادرسانی می کنند و لحظه به لحظه به آمار امدادرسانی افزوده می شود.
وی واژگونی اتوبوس در سیلاب دیشب و گرفتار شدن تعداد زیادی از مردم استان را از سخت ترین امدادرسانی ها عنوان کرد و گفت: در این 2 حادثه 34 نفر از مرگ حتمی نجات یافتند که معجزه ای الهی بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی از توزیع 243 چادر بین حادثه دیدگان از سیل خبر داد و افزود: 645 بسته غذایی، 265 موکت، 304 نایلون، 50 گالن آب و 400 قوطی کنسرو از دیگر اقلام توزیعی بین حادثه دیدگان بوده است.
سامانه بارشی از 2 روز گذشته در خراسان جنوبی فعال شد و فعالیت آن دیروز (یکشنبه) در سراسر استان شدت گرفت به گونه ای که برخی محورهای اصلی، فرعی و روستایی مسدود شد و خسارات مالی نیز بر جا گذاشت.
بارندگی های روز گذشته استان بی سابقه بوده به طوری که در برخی شهرستان ها تا 100 میلیمتر بارندگی گزارش شده است.
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، 302 تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی به حالت آماده باش کامل هستند.
رئیس جمهوری نیز امروز (دوشنبه) در تماس تلفنی با استاندار خراسان جنوبی، آخرین وضعیت منطقه، بارش ها و خدمت رسانی به مردم این استان را جویا شد و دستور استفاده از تمام ظرفیت ها و بسیج امکانات برای رسیدگی به مشکلات ناشی از سیل در استان را صادر کرد.
استان مرزی و کویری خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند 11 شهرستان دارد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.