به گزارش ایرنا علی ناصری روز شنبه در حاشیه بازدید دادستان، فرماندار و شهردار بیرجند از مناطق مستعد سیل در شهر بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: اکثر مسیل ها و مکان های عبور سیلاب در اطراف و داخل شهر بررسی و سعی شد اقدامات لازم برای ایمن سازی و استحکام آن توسط دستگاه های اجرایی مربوطه انجام شود.
وی گفت: با توجه به اخطاریه های هواشناسی و سازمان مدیریت بحران پیش بینی بر این است که روزهای آینده حجم باران های سنگینی در استان از جمله شهرستان بیرجند داشته باشیم.
فرماندار بیرجند اظهار داشت: به همشهریان بویژه مردم مناطق روستایی توصیه می شود از تردد و اسکان دام یا تجهیزات کشاورزی در مسیر رودخانه ها خودداری کنند.
وی با بیان اینکه همه دهیاران شهرستان آماده باش هستند و اخطاریه های لازم را دریافت کرده اند عنوان کرد: مردم و همشهریان در بازه زمانی اخطاریه هواشناسی از ورود به ییلاق های حاشیه شهر به ویژه جنوب شهر و روستاهای مسیر رودخانه منتهی به جنوب شهر خودداری کنند چون اگر روان آب و بارندگی در ارتفاعات اتفاق بیفتد به طور حتم شاهد سیلاب در رودخانه ها خواهیم بودیم.
ناصری تاکید کرد: در صورت لزوم اخطارهای لازم برای تخلیه های محلی صادر خواهد شد لذا از مردم تقاضای همکاری داریم.
وی گفت: اقدامات پیشگیرانه لازم در داخل شهر و محدودهایی که ممکن است آبگیری شود توسط شهرداری انجام شده یا در دست اقدام است.
فرماندار بیرجند ادامه داد: در حال حاضر برای جلوگیری از ورود سیلاب به داخل منازل، ادارات و بیمارستان هایی که در مسیر یا نزدیکی رودخانه یا محل های سیلاب قرار دارند، اقدامات لازم انجام شده است.
وی از بازاریان مرکز استان خواست در صورتی که اموال ارزشمندی در محدوده بازار یا انبارهای زیر زمینی دارند آن را به مکانی امن تر منتقل کنند که اگر تشکیلاتی که برای پیشگیری سیلاب مهیا کرده ایم تکافو نکرد خسارت ها نیز به حداقل برسد.
با حضور فرماندار، شهردار و دادستان بیرجند، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان از مناطق مستعد سیل، رودخانه ها و معابر ورودی و خروجی رودخانه های شهرستان بیرجند بازدید و دستورات قضایی لازم در خصوص بازگشایی مسیر رودخانه ها و آماده باش دستگاه های اجرایی صادر شد.
سامانه بارشی جدید از امروز تا چهارشنبه در خراسان جنوبی فعال است و پیش بینی می شود اوج بارش ها در این استان روزهای یکشنبه و دوشنبه باشد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.