به گزارش ایرنا سردار علی قاسمی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه بیرجند افزود: از سردار تا سرلشکر سپاه هر جا که انقلاب دچار مشکل شد در خط نخست مبارزه حاضر شد، گروه های جهادی سپاه و بسیج در همه مناطق محروم حضور دارند و امروز از فرمانده کل سپاه در کنار ارتش و نیروی انتظامی کار کمک به سیل زدگان را در اولویت نخست خود قرار داده اند.
وی گفت: سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین از قبل عید هنوز به تهران بازنگشته است و در مناطق سیل زده حضور دارد و تلاش می کند با کمک گردان های بسیجی به مردم کمک کنند.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: نسل سوم سپاه که امروز مدیر و فرمانده هستند بهتر و آماده تر از پاسداران نسل های قبل هستند، شاید اخلاص و معنویت قدیم در جامعه ما کمتر دیده شود اما به لحاظ کارایی و مدیریت و ولایت مداری امروز نسل جوان بسیج کمتر از دیگران نیستند.
وی اظهار داشت: فشار و تقاضایی که امروز برای اعزام به مناطق جهادی سوریه و دیگر جاهاست از سال های 1358 و 1360 بیشتر است و افتخار می کنیم که امروز نسل سوم سپاه می تواند از دستاوردهای نسل دوم و اول سپاه حراست کند.
سردار قاسمی گفت: سپاه خود را خادم ملت می داند و هیچ گاه عملکرد سپاه به گونه ای نبوده که مقابل مردم قرار بگیرد اما دشمن به دنبال سپاه هراسی است.
وی رسالت سپاه را حفظ و حراست از انقلاب عنوان و تصریح کرد: در این حوزه با هیچ کس تعارف نداریم و باید رسالت سپاهی گری خود را اگر خونمان بریزد، انجام دهیم، ممکن است گروهی خوششان نیاید اما رضایت خداوند و مقام معظم رهبری برای ما شرط است و باید کاری کنیم که مردم عملکرد سپاه را قبول داشته باشند.
وی افزود: سپاه به اشاره و تدبیر مقام معظم رهبری ماموریت خود را انجام می دهد و دشمن قصد دارد بین سپاه و دیگر قوای مسلح و دولت و دیگران فاصله ایجاد کند و گرنه سپاه هیچ وقت با ارزش های نظام فاصله نداشته و خود را سرباز مردم، اسلام و ولایت فقیه می داند.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: استکبار جهانی و ضدانقلاب با چتر رسانه ای و قلدرگری برای سپاه و همه نهادهای ارزشی خادم نظام، توطئه و نیرنگ می چیند ولی قطعا توطئه دشمن خنثی می شود و سپاه حافظ همه ارزش های الهی و خادم ملت است.
وی گفت: صیانت از اصل مترقی ولایت فقیه، امینت ملی و اقتدار ملی و صیانت از اصل نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی سرلوحه کار سپاه است و عده ای ناراحت می شوند که امروز بسیج اساتید، دانش آموزی و رسانه ما می درخشد و همه در خدمت انقلاب هستند.
سردار قاسمی افزود: دشمن باید از این و لشکرهای الهی عاشورا و الزهرا و گردان های امنیتی کوثر بسیج خواهران و گردان های امام علی (ع) و بیت المقدس بسیجی بترسد چون امروز دشمن در هر گوشه ای هر توطئه ای ایجاد کند در هر بخش آن با سپر بسیج مواجه می شود.
وی اظهار داشت: به دلیل کمک به برگزاری کنگره ملی 2 هزار شهیید خراسان جنوبی با هزار برنامه در سال قبل از همه آحاد مردم تشکر می کنم و 220 میلیون تومان پول نقدی به حساب کنگره واریز شد و 300 میلیون تومان کار میدانی به دست توانمند بسیجیان در نمایشگاه های مختلف و رزمایش ها و نمایشگاه های از حرا تا حرم کار شد که از همه مدیران دستگاه های اداری، خانواده شهدا و مردم که به ما کمک کردند، تشکر می کنیم.
وی یادآور شد: به دلیل کمک های ایثارگرانه و بی نظیر که به مردم سیل زده گلستان، مازندران، لرستان، خوزستان و ... انجام شد از مردم تشکر می کنم که این کمک ها هنوز باید ادامه داشته باشد.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: در چند روز آینده طبق گزارش ها بیشتر شهرستان های استان احتمال سیلابی شدن است که از مردم می خواهیم اطلاع رسانی کنند و بسیجیان ما به ویژه گردان های بیت المقدس و امام علی (ع) آمادگی لازم را برای کمک رسانی داشته باشند.
وی افزود: همه ما به مصداق آیه شریفه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم» باید در مقابل استکبار، قلدرها و زورگوها و متجاوزان به حریم مسلمانان آماده باشیم.
سردار قاسمی اظهار داشت: بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب هسته های اولیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای حفظ و حراست از انقلاب در مساجد شکل گرفت اما دوم اردیبهشت ماه سال 1358 سپاه با تدبیر امام خمینی (ره) برای کمک به مردم رها شده از طاغوت و استکبار شکل گرفت.
وی گفت: اصل 150 قانون اساسی حفظ و حراست از انقلاب اسلامی را به عهده سپاه گذاشت و کارنامه درخشان سپاه پاسداران در کردستان، گنبد صحرا، ترکمن صحرا که ضدانقلاب به دنبال سوءاستفاده از بحث اقلیت ها برای آسیب زدن به مرکزیت کشور بود و پاسداران در کنار دیگر نیروهای مسلح برای برقراری امنیت شتافتند.
وی افزود: بچه های اولیه سپاه سرمایه دار و پولدار نبودند و امروز هم نیستند بلکه جوانان مستضعف محروم آسیب دیده اما انقلابی و اصیل بودند که وارد سپاه شدند.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.