به گزارش ایرنا مدیر جهاد کشاورزی سربیشه در این بازدید با بیان اینکه کشت و صنعت بیدمشک یکی از بزرگ ترین مجتمع های استان و در رتبه برتر کشوری است گفت: در حال حاضر این مجتمع دارای 850 راس گاو شیرده است که روزانه 13 تن شیر تولید می کند.
مریم جوادی بایگی افزود: از شیر تولید شده فقط سه تن در همین مجتمع فرآوری و بقیه به سایر استان ها صادر می شود.
وی ادامه داد: واحد مرغ تخم گذار بیدمشک از برترین های استان است که سالانه سه هزار و 600 تن تخم مرغ تولید می کند و 262 تن گوشت مرغ حاصل تولیدات سالانه این مجتمع است.
مدیر جهاد کشاورزی سربیشه اظهار داشت: در حال حاضر 40 نفر شتر در این مجتمع پرورش داده می شوند و طبق هماهنگی های انجام شده قرار است هزار نفر دیگر در این مجتمع نگهداری شوند.
وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی حدود 40 هکتار آبیاری کم فشار در مزارع گندم جا گذاری شده و 80 هکتار پسته هم به این سیستم مجهز است.
جوادی بایگی گفت: سربیشه بزرگترین تولید کننده گل محمدی در خراسان جنوبی است که 16 هکتار آن در کشت و صنعت بیدمشک وجود دارد.
وی ادامه داد: ذرت، گندم، جو، زرشک و عناب از دیگر تولیدات این مجتمع است.
مدیر داخلی مجتمع کشت و صنعت بیدمشک هم گفت: فرآوری محصولات تولیدی از مهمترین مشکلات مجموعه است که اگر موقعیت فراهم شود مجبور به انتقال شیر به سایر استان ها نخواهیم بود.
هادی سروری افزود: در حال حاضر برای 138 نفر و 70 خانوار اشتغالزایی شده که در همین مجتمع زندگی می کنند.
وی ادامه داد: فرزندان کارگران در همین مجتمع تحصیل می کنند اما مشکلات مربوط به آب و گاز تا حدودی ما را با مشکل مواجه کرده است.
سروری با بیان اینکه وزیر کشور قول تامین هزار نفر شتر را با ارز کشوری دادند، تصریح کرد: مشکلات مربوط به این مجتمع بیشتر در سطح کلان باید مرتفع شود زیرا تا وضعیت صادرات حل نشود مشکلات پابرجا خواهد بود.
دیدار با خانواده شهید حسینی چهکند، پروژه زیرگذر مود، مجتمع کشت و صنعت بیدمشک، روستای چنشت، مزار کاهی و بومگردی هریوند از مهمترین برنامه های سفر امروز محمد صادق معتمدیان به سربیشه است.
3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.