به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار عصر سه شنبه در مراسم گرامیداشت بیست و ششمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: تربیت هنرمندان ارزشی در جوار مسجد و آموزش تخصصی نهج البلاغه و صحیفه سجاده از دیگر برنامه های مهم سال آینده است.
وی بیان کرد: کانون ‌های مساجد امروز تبدیل به نهال تنومند انقلاب شده اند و حضور در مسجد نقش تربیتی دارد که کانون در کنار پایگاه بسیج در مساجد نقش مهمی در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد دارد.
مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب باید به درستی تبیین شود و این بیانیه در «تارنمای بچه های مسجد» قرار گرفته و هر مسجدی می تواند با امضای الکترونیکی خود پای این بیانیه به بیانات مقام معظم رهبری لبیک بگوید.
وی مردمی بودن را از ویژگی های کانون های مساجد ذکر کرد و افزود: در سال جاری با وجود همه محدودیت مالی، بچه های مساجد خراسان جنوبی افتخاراتی را در سطح کشور کسب کردند که مایه غرور است.
سبزه کار اظهار داشت: تلفیق هنر و فرهنگ از دیگر ویژگی ‌های کانون‌ها است و جامعه اسلامی امروز نیازمند هنری است که در خدمت اسلام و قرآن باشد که کانون ها فضای خوبی برای جذب و تربیت هنرمندان انقلابی و مسجدی است.
وی گفت: شعار امسال کانون های مساجد «مسجد، هنر و جوان» بود که گام های خوبی در این مسیر برداشته شد و یکی از این کارهای خوب، تشکیل گروه سرود 40 هزار نفری در کشور و یکهزار نفری در استان در روز 12 بهمن بود.
مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: امسال در بخش نقاشی آیات مسابقه مدهامتان بیش از 400 نفر شرکت کردند و این مسابقه با رویکرد احترام به والدین، نماز اول وقت و دیگر موضوعات قرآنی برگزار شد که با استقبال سه برابری نسبت به سال قبل مواجه شدیم.
وی اظهار داشت: برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در رشته های مختلف، برنامه های دهه فجر و جشن بهار مهربانی با رویکرد جدید در سالروز میلاد پیامبر (ص) و برپایی موکب اربعین از جمله این برنامه های انجام شده است.
حجت الاسلام سبزه کار گفت: در حال حاضر 616 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال است که از این تعداد 370 کانون روستایی بوده و بقیه شهری هستند.
وی افزود: همچنین 268 کتابخانه در کانون های مساجد استان فعال است که خراسان جنوبی امسال در حوزه کتاب و کتابخوانی رتبه برتر کشوری را بین کانون های کشور کسب کرد.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.