به گزارش ایرنا علیرضا نصرآبادی روز پنجشنبه پس از کاشت چند اصله نهال در محوطه ایرنا در نشستی با حضور مدیران روابط عمومی و اصحاب رسانه افزود: در تمام سال باید به هوش و به گوش باشیم که در عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست چه اتفاقاتی می افتد و راهکار رفع مشکلات چیست.
وی به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص «تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی» اشاره کرد و گفت: تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به فرهنگ عمومی کار ساده ای نیست و مهمترین نقش را در این زمینه رسانه ها برعهده دارند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص منابع طبیعی و محیط زیست هر سال اندیشمندانه تر و حساسیت کار شدیدتر می شود تا به نوعی متوجه شویم شرایط در این حوزه ها بسیار حساس است.
وی ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری به شکل دقیق و ریز وارد برخی موضوعات می شود اهمیت کار در آن حوزه نیز روشن تر می شود.
نصرآبادی از رسانه ها به عنوان حلقه واسط بین مردم و مسئولان یاد کرد و گفت: جامعه هدف منابع طبیعی و آبخیزداری به دلیل اینکه زیرساخت اصلی بشر را برعهده دارد فراگیر و بدون محدودیت است.
وی یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع منابع طبیعی به ویژه در خراسان جنوبی که با خشکسالی های 20 ساله، بادهای 120 روزه سیستان و مشکلاتی از جمله کویر، بیابان و هجوم شن های روان مواجه است، شرایط نسبت به سراسر کشور سخت تر است.
وی گفت: با توجه به شرایط منابع طبیعی استان می طلبد توجه فراگیر نیز به این حوزه لحاظ شود که نقش رسانه و خبرنگاران در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: ابتدا باید اصحاب رسانه به این باور برسند که حساسیت در عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست بالاست و با شناخت و اعتمادی که پیدا کردند با دید روشن و اندیشه به صورت علمی به جامعه مخاطب منتقل کنند.
وی با اشاره به اینکه سال های گذشته شاهد همکاری بین رسانه و منابع طبیعی بودیم گفت: از مجموعه استانداری که به صورت اندیشمندانه و آینده نگر موضوع منابع طبیعی و محیط زیست را دنبال می کنند، قدردانی می کنیم.
نصرآبادی افزود: همین که مسئولان دستگاه های اجرایی منابع طبیعی را باور کنند از هر کمک مالی و اعتباری برای ما مهمتر است.
امروز (پنجشنبه) با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی، سرپرست روابط عمومی استانداری و شماری از مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان، 6 اصله نهال عناب، زبان گنجشک، اقاقیا و انجیر در محوطه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی غرس شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.