به گزارش ایرنا حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا روز چهارشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان خراسان جنوبی افزود:
مردم خراسان جنوبی با توجه به باور و اعتقادات مذهبی، خیرات و صدقات جاریه در حوزه وقف نیز ورود خوبی دارند.
وی درباره برنامه های پیشگیری از وقوع جرم در استان اظهار داشت: سال آینده کارگاه های سبک زندگی اسلامی ویژه دانشجویان ساکن در خوابگاه ها به ویژه خوابگاه های خودگردان سطح استان برگزار می شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: مشارکت با سازمان های اجتماع محور در حوزه پیشگیری از اعتیاد، شناسایی ظرفیت های قانونی دستگاه های اجرایی در کاهش ورودی پرونده ها، برگزاری کارگاه پیشگیری از تخلفات شهری بیرجند، راهبری و ساماندهی کسب و کارهای نوین و ارتقای آگاهی های عمومی کودکان از دیگر برنامه های سال 98 دبیرخانه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری است.
وی به چهارشنبه آخر سال اشاره و اضافه کرد: چهارشنبه سوری از سنت های دیرین ایرانیان است اما گاهی با اعمال برخی رفتارهای ناهنجار اجتماعی و بی احتیاطی در برگزاری این آیین شاهد حوادث تلخ و ناگواری هستیم.
حجت الاسلام وحدانی نیا با بیان اینکه نباید اجازه داد چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوزی تبدیل شود یادآور شد: بیشترین قربانیان و حادثه دیدگان چهارشنبه آخر سال را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند.
وی گفت: نسل جوان برای برگزاری این آیین تحت تاثیر هیجان های درونی و کنترل نشده قرار می گیرد لذا باید برای پیشگیری از این حوادث تدابیری اندیشیده شود تا در آستانه سال جدید خانواده ها با مسایل و مشکلات عدیده ای روبرو نشوند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در مناطق خاص جغرافیایی مرکز استان باید فرمانداری، بخشداری، اداره اوقاف و امور خیریه و دانشگاه آزاد بیرجند نسبت به ایمن سازی و حصار برخی اماکن اقدام کنند.
وی گفت: صدا و سیمای خراسان جنوبی پیام های هشدار دهنده در ارتباط با چهارشنبه سوری پخش می کند که قابل قدردانی است.
حجت الاسلام وحدانی نیا اظهار داشت: در خصوص عرضه مواد آتش زا غیراستاندارد توسط اصناف، عرضه لاستیک توسط لاستیک فروشی ها و توزیع سوخت در جایگاه های سوخت باید تدابیر لازم توسط دستگاه های مربوط اندیشیده شود.
در چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی در سال جاری پنج دستور کار شامل برگزاری همایش وقف برای پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی، اجرای برنامه های مشترک پیشگیری از وقوع جرم در سال 98، گزارش اعضا از پیشرفت برنامه مصوب پیشگیری از خشونت، پیشنهادات برای انجام اقدامات پیشگیرانه ویژه پایان سال و پیگیری مصوبات کمیته اجرایی تکالیف مندرج در آیین نامه اجرایی ماده 79 قانون مجازات اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.