به گزارش ایرنا، راهپیمایی یوم الله سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در شهر بیرجند امروز (دوشنبه) با حضور با شکوه مردم از میدان شهدای بیرجند که روزی میعادگاه مبارزه با رژیم طاغوت بود، آغاز شد و در مسیر خیابان شهدا - میدان ابوذر - خیابان ارتش - خیابان پاسداران تا میدان قدس ادامه یافت.
در این راهپیمایی گسترده مردمی، پیر و جوان، زن و مرد و کودک و نوجوان از اقشار مختلف کارمند و فرهنگی، دانشجو و دانش آموز، کارگر و کشاورز و کسبه، دست در دست و همصدا با هم با سردادن شعارهای انقلابی پایبندی خود به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی را فریاد زدند.
وزیر اطلاعات، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار و جمعی از مسئولان نیز در همان ساعات اولیه به جمع مردم در میدان شهدا پیوستند.
راهپیمایان با مشت های گره کرده و سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» ، «مرگ بر اسراییل» ، «ملت ما بیدار است از آمریکا بیزار است» ، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» ضمن ابراز برائت از استکبار جهانی، حمایت خود را از مظلومان جهان اعلام داشتند.
همچنین حضور پررنگ زنان که نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشتند و کودکان آنان که با در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران اسلامی امروز به صحنه آمده بودند شکوه و جلوه ای خاص به جشن چهل سالگی انقلاب داد.
حضور چشمگیر جانبازان انقلاب یادگاران دفاع مقدس هم در صف های بهم پیوسته راهپیمایی 22 بهمن، صبر و استقامت ملت ایران را در برابر زیاده خواهی دشمنان به تصویر کشاند.
حضور قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان امسال پر شورتر از سال های گذشته بود و از دقایق اولیه شکل گیری بزرگترین اجتماع ملت ایران، جلوه های باشکوه و به یادماندنی از وحدت و همبستگی اقشار و اقوام و مذاهب مختلف را در کنار هم پدید آورد.
دهه مبارک فجر و یوم الله 22 بهمن هر سال یادآور فداکاری های ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) و شهدا در رسیدن به آرمان های بزرگ انقلاب همان آزادی، استقلال و برپایی جمهوری است و بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هرسال بر شکوه و عظمت این انقلاب الهی افزوده می شود.
جمعی از مردم بیرجند هم در حاشیه راهپیمایی به خبرنگار ایرنا گفتند: حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه نشان از علاقه ، همبستگی و حمایت ملت از نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد و مردم امروز ثابت کردند که همواره و در هر شرایطی پایبند به آرمان های انقلاب هستند.
آنها اظهار داشتند: مردم ایران با وجود برخی از کمبودها و مشکلات، همواره از کیان نظام جمهوری اسلامی دفاع کرده و اجازه یاوه گویی به بدخواهان انقلاب اسلامی را نمی دهند.
گزارش های رسیده از شهرستان های مختلف استان خراسان جنوبی نیز حاکی از برگزاری باشکوه راهپیمایی 22 بهمن ماه در چهل سالگی انقلاب اسلامی با حضور پرشور مردم در این مناطق است.
سخنران پایانی راهپیمایی 22 بهمن در بیرجند مرکز خراسان جنوبی حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات بود.
6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.