به گزارش ایرنا، غلامرضا حسن پور روز پنجشنبه در همایش اصناف شهرستان فردوس که در محل هیات ابوالفضلی این شهرستان برگزار شد به نقش بازار در پیشبرد مقاصد انقلاب و نظام اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) ‌همواره در سخنان خود از اصناف و کاسبان حمایت می کردند و اولین گروهی که به ندای امام در نهضت لبیک گفت نیز بازاریان بودند.
وی تصریح کرد: اگر بازاریان اجناس را با قیمت مناسب عرضه کنند محتکران کنار می‌روند و دولت نیز باید از بازار و فعالان اقتصادی حمایت کند.
رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان به وجود بیش از 11 هزار شهید بازار و اصناف در کشور اشاره کرد و یادآور شد: اصناف همواره‌ در عرصه های مختلف انقلاب و نظام همراه و هم پای امام و رهبری بوده و هستند.
رئیس اتاق اصناف فردوس نیز در این همایش، قوانین بالادستی را سبب نا‌رضایتی و ناراحتی اصناف و کسبه دانست و گفت: بالاترین آمار اشتغال کشور به عهده اصناف است که بار سنگینی را از دوش دولت برداشته اما در قبال آن هیچ کمکی به اصناف نشده است و انتظار ما این است که این قوانین برای اصناف تسهیل شود.
غلامحسین رجب زاده همچنین از برابری حق بیمه تامین اجتماعی اصناف فردوس با اصناف تهران انتقاد کرد و افزود: ما در فردوس به یک درمانگاه مجهز تامین اجتماعی دسترسی نداریم در حالی که امکان دسترسی یک شهروند تهرانی به خدمات تامین اجتماعی فراهم است.
وی به خرید ادارات از بازار شهرستان فردوس تاکید کرد و یادآور شد: برخی ادارات نباید کالا و خدمات مورد نیاز خود را با قیمتی بسیار بالاتر از بازار فردوس، از شهرهای دیگر ‌تهیه کنند.
دادستان عمومی و انقلاب فردوس هم در این همایش با اشاره به اینکه امنیت، عدالت و آسایش سه مولفه مهم برای زندگی است، گفت: ‌اصناف باید به نیروی انتظامی کمک کند و همه برای افزایش ضریب امنیت در این شهرستان تلاش کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین علی نسایی تصریح کرد: ما در سیستم قضایی هیچ وقت کوتاه نمی‌آییم و فضای شهر را برای هنجارشکنان و مجرمان ناامن می‌کنیم و همانطور که حفظ جان لازم بوده حفظ مال هم لازم است و اینکه بگوییم فردوس امن است، کفایت نمی کند و نباید دست روی دست گذاشت و شرایط را برای حضور سارقان فراهم کرد.
وی اظهار داشت: کشور ما یک کشور فقیر نیست بلکه از معادن و منابع زیادی برخوردار است ولی نظارت‌ها ضعیف است و اگر نظارت‌ها قوی بود این همه اموال کشور به تاراج نمی رفت.
دادستان فردوس گفت: دستگاه قضا کار خود را شروع کرده و با کسی رودربایستی ندارد و کسانی که به هر عنوان تسهیلات دولتی را برای ایجاد کار و راه اندازی کارخانه اخذ کرده ‌اند ولی پول در جای دیگر هزینه شده، باید به سیستم قضا پاسخگو باشند.
در حاشیه این همایش مرکز خیریه ثامن الحجج(ع) اصناف و بازاریان فردوس نیز در محل مسجد بازار این شهرستان افتتاح شد.
9865 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.