به گزارش ایرنا سرهنگ محمدرضا بهرام نژاد روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت 19 بهمن روز نیروی هوایی افزود: از نظر آمایش سرزمینی هم وجود پایگاه در شهر باعث صرفه جویی در امور اقتصادی و کم شدن زمان مقابله با تهدیدات احتمالی و پیرامونی مرزها می شود.
وی گفت: زمان بحران های احتمالی مثل زلزله، سیل و هر تهدید طبیعی وجود پایگاه کنار فرودگاه کمک می کند که روند خدمات رسانی به شهر در شرایط بحران که جاده ها بسته می شود، تسهیل پیدا کند.
وی تصریح کرد: انتقال پایگاه هوایی خور به فرودگاه بیرجند مصوبه شورای عالی امنیت ملی را دارد و کارشناسان تمام تهدیدات منطقه را رصد کرده اند.
فرمانده پایگاه هوایی شهید سرلشکر سید حسین حسینی با بیان اینکه این مصوبه براساس شناخت تهدیدات منطقه توسط کارشناسان بوده است گفت: بدون شک تمام الزاماتی که برای شهر نیاز است و مردم دغدغه دارند در نظر گرفته شده و قطعا برکاتی زیاد برای شهر بیرجند و منطقه خواهد داشت.
وی با ابراز امیدواری از انتقال پایگاه به فرودگاه بیرجند در نیمه اول سال آینده افزود: بخشی از تجهیزات و وسایل را به شهر منتقل می کنیم که به عنوان فرودگاه کمکی در کنار فرودگاه بیرجند فعالیت خواهد کرد.
سرهنگ بهرام نژاد گفت: یکی از برکاتی که این انتقال خواهد داشت کمک به ارتقای زیرساخت های فرودگاهی است.
وی ادامه داد: پایگاه هوایی آمادگی کامل را برای پاسخ دادن به تهدیدات احتمالی و پیش بینی های فراتر از آن را هم دارد.
وی گفت: هر هواپیمایی طبق قوانین بین المللی پرواز می کند و در فرودگاه های مهم دنیا و شهرهای بزرگ کشور نیز پایگاه های نظامی کنار فرودگاه های شهری طبق قوانین بین المللی پروازهای خود را انجام می دهند لذا مردم نباید هیچ گونه نگرانی داشته باشند.
سرهنگ بهرام نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه کمترین زمان پاسخ به تهدیدات احتمالی چقدر است اظهار داشت: در کمتر از چند دقیقه تهدیدهای احتمالی دشمن پاسخ داده می شود.
وی با اشاره به لزوم استقرار پایگاه هوایی شهید حسینی در شرق کشور گفت: کارشناسان نظامی همیشه تهدیدات حوزه پیرامونی کشور را رصد می کنند و با توجه به این تهدیدات و نیاز عملیاتی، وجود پایگاه ها برای بخشی از کشور تعریف می شود از همین رو ایجاد پایگاه شهید حسینی در منطقه شرق کشور از این مسئله مستنثی نیست.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به انتقال تهدیدات از غرب به شرق کشور آیا تقویت و تجهیز این پایگاه دنبال می شود اظهار داشت: شناسایی و پیشگیری تهدیدات، ارتقای کیفی و کمی تجهیزات مورد نیاز دفاعی، انجام آموزش های لازم و استفاده از تجربیات اندوخته شده بخشی از برنامه های پایگاه برای مقابله با تهدیدات منطقه است.
سرهنگ بهرام نژاد با اشاره به تجهیزات مستقر در پایگاه است بیان کرد: هواپیماهای موجود چند منظوره هستند که می توانند ضمن درگیری با تهدیدات هوایی از نیروهای سطحی پیشیبانی کرده و ماموریت های تعریف شده را به خوبی انجام دهند.
وی در خصوص ماموریت های پیش رو پایگاه هوایی گفت: شناسایی و پیش بینی تهدیدات هوایی و ارتقای کیفی و کمی تجهیزات مورد نیاز برای دفاع از برنامه های این پایگاه است.
فرمانده پایگاه هوایی شهید سرلشکر سید حسین حسینی گفت: همچنین در این راستا آموزش های لازم انجام شده و از تجربیات اندوخته شده در 40 سال گذشته بهره برداری می شود.
وی با تاکید بر اینکه دستاوردهای ارتش در کشور حایز اهمیت است ادامه داد: نیروهای سه گانه و پدافند هوایی ارتش با وجود تحریم های موجود توانسته اند به خودکفایی برسند.
وی تاکید کرد: تمامی تجهیزات به روز رسانی شده و به سطح استاندارد بین المللی رسیده است.
فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی با اشاره به مقایسه نیروهای هوایی قبل و بعد از انقلاب گفت: قبل از انقلاب در نیروی هوایی مستشاران آمریکایی حضور داشتند و تمامی فرآیندهای مهم تعمیر و نگهداری توسط آنها انجام می شد.
وی ادامه داد: طراحی رزمایش ها و نیرو توسط آنها موجب وابستگی روز به روز و از بین رفتن خلاقیت بین پرسنل نیروی هوایی می شد لذا با وجود هواپیماهای پیشرفته و به روز توانایی بهره برداری صد در صدی از آنها امکان پذیر نبود.
بهرام نژاد افزود: ولی پس از پیروزی انقلاب تمامی کارها به دست نیروهای توانمند بومی افتاد و اکنون به جایی رسیده ایم که خودمان طراحی و ساخت، طراحی عملیات و بیشترین بهره و توان را برای دفاع از آسمان میهمان عزیزمان انجام می دهیم.
وی بیان کرد: صاعقه، آذرخش، کوثر و تذرو هواپیماهایی است که در صنایع دفاع و پشتیبانی دفاع مقدس ساخته شده است.
فرمانده پایگاه هوایی شهید سرلشکر سید حسین حسینی با اشاره به وضعیت آموزشی در پایگاه هوایی شهید حسینی گفت: آموزش پایه در اصفهان انجام می شود ولی آموزش برای خلبان شکاری تا سالهای بعد از خدمت ادامه دارد.
وی با تاکید بر اینکه نیروی هوایی یکی از نیروهای پیشرو در جنگ الکترونیک است ادامه داد: اگر می خواهیم در این جنگ پیروز شویم باید همیشه تجهیزات و امکانات را ارتقا داده و به روز رسانی کنیم تا بتوانیم دشمن را غافلگیر کنیم.
بهرام نژاد تصریح کرد: طبیعی است که پایگاه هوایی شهید حسینی به عنوان بخشی از نیروی هوایی در این زمینه فعال است.
وی با بیان اینکه نیروی هوایی از اول انقلاب به ملت پیوست و توانست بارقه امیدی برای به ثمر رسیدن انقلاب باشد گفت: آن زمانی که فکر می کردند شاید ارتش مقابل ملت ایستادگی کند و خیابان ها را به خون ببندند پیوستن نیروی هوایی به ملت باعث شد روند پیروزی انقلاب تسریع شود.
فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی افزود: بقیه ارتش نیز با اعلام هم بستگی و بیت با امام در کنار ملت حضور داشتند.
وی با اشاره به روز نیروی هوایی به عنوان بخشی از تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اظهار داشت: گرامیداشت این روز از اهمیت به سزایی برخوردار است.
خبرنگاران و اصحاب رسانه خراسان جنوبی به مناسبت 19 بهمن ماه روز نیروی هوایی از جنگنده ها و تجهیزات دفاعی در پایگاه هوایی شهید حسینی دیدن کردند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.