به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا معصوم زاده یکشنبه شب در دیدار استاندار خراسان جنوبی با مردم شهر دیهوک شهرستان طبس افزود: گازرسانی به صورت سی ان جی به دیهوک جوابگوی نیاز این بخش نیست و در آینده با احداث کارخانجات و سرمایه گذاری در بخش دیهوک با مشکل مواجه می شویم.
وی گفت: حق مردم گاز سی ان جی نیست بلکه ایجاد خط انتقال گاز به این شهر است و برای دیهوک این مورد حیاتی است.
وی بیان کرد: بخش دیهوک دارای ظرفیت های بسیاری است و از جاده‌های این منطقه مردم 8 استان تردد می‌کنند و دارای جاده ترانزیتی است که باید نگاه ویژه ای به آن شود.
رئیس شورای شهر دیهوک با اشاره به ایجاد ناحیه صنعتی در بخش دیهوک گفت: با وجود ایجاد این ناحیه اما تاکنون یک سرمایه گذار در این ناحیه صنعتی اقدامی نکرده است.
وی اظهار داشت: سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده است تا در بخش دیهوک کارخانه کاشی سازی راه اندازی کند که با مشکل گاز، برق و زمین مواجه است و گاز سی ان جی جوابگوی کارخانه ای با این عظمت نیست.
وی افزود: قولی که سرمایه گذار برای اشتغالزایی داده 300 نفر است و از مسئولان می خواهیم حداقل مشکل واگذاری زمین این سرمایه گذار را رفع کنند.
حجت الاسلام معصوم زاده با بیان این که تردد در جاده های دیهوک بسیار زیاد است افزود: بخشی از محورهای دیهوک دوبانده شده است اما نیاز است مسئولان به محور دیهوک به طبس نیز توجه داشته باشند که البته از سمت طبس شروع شده ولی باید اعتبار بدهند تا این محور هم دوبانده شود.
وی با اشاره به مشکلات بهداشتی درمانی بخش دیهوک بیان کرد: بالغ بر سه سال است که تابلویی تحت عنوان مرکز شبانه روزی سلامت دیهوک نصب شده است ولی عملا شبانه روزی نیست.
رئیس شورای شهر دیهوک افزود: ما از کادر پزشکی که در این بخش خدمت می کنند تشکر می کنیم اما شبانه روزی بودن این مرکز درمانی با توجه به ترانزیتی بودن و حجم تردد در جاده های دیهوک و احتمال سوانح جاده ای ضروری است.
وی با بیان کمبود فضاهای آموزشی در این بخش بیان کرد: دبیرستان شهید بهشتی دیهوک با 100 دانش آموز در یک فضای 80 متری است و کلاس کم دارند.
معصوم زاده گفت: برای رفع این مشکل دو کلاس از دانش آموزان دبیرستان شهید بهشتی در دبیرستانی دیگر که آن هم ساختمانی به عنوان خانه معلم بوده، میز و صندلی گذاشتند و دانش آموزان در آن تحصیل می کنند.
امام جمعه دیهوک نیز در با بیان این که بخش زیادی از معادن شهرستان طبس در بخش دیهوک قرار دارد افزود: ظرفیت های فراوانی در بخش دیهوک وجود دارد اما متاسفانه لقب بخش محروم دیهوک را به اینجا داده اند.
حجت الاسلام حسن ایزدی افزود: اگر به بخش دیهوک نه نگاه ویژه بلکه نگاه عادلانه شود دیگر گفته نمی شود که 20 درصد از مردم این بخش تحت حمایت کمیته امداد یا دیگر نهادها هستند.
وی با اشاره به مشکل گاز بخش دیهوک گفت: اگر نگاه مسئولان به این است که این بخش توسعه پیدا کند نیاز به خط انتقال است.
امام جمعه دیهوک افزود: سرمایه گذارانی که می خواهند در این بخش سرمایه گذاری کنند منتظر دو زیرساخت مهم گاز و برق هستند که اگر اینها اینجا نباشد روز به روز شاهد این خواهیم بود روستاها و شهر خالی از سکنه خواهد شد.
وی با اشاره به مجتمع آبرسانی به دهستان کویر گفت: مردم آب شربی که در این منطقه استفاده می کنند مالکین آن راضی نیستند در حالی که بیش از یک سال است صحبت از این می شود که مجتمع آبرسانی 95 درصد پیشرفت دارد و مشخص نیست چه زمانی به اتمام خواهد رسید که از مسئولان می خواهیم توجه کنند.
استاندار خراسان جنوبی در سومین روز دهه فجر و دومین سفر شهرستانی خود روز یکشنبه وارد طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند شد.
7217*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.