به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی حسن رمضانی افزود: جلسات هماهنگی با مسئولان و فعالان صنعت گردشگری و صنایع دستی استان برای حضور هدفمند در بزرگترین رویداد بین المللی گردشگری کشور در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی انجام شده است.
وی گفت: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته از 23 تا 26 بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌شود و براساس تصمیمات گرفته شده در شورای سیاستگذاری نمایشگاه، امسال تمامی ظرفیت‌های وابسته به صنایع گردشگری استان‌ها در قالب یک غرفه متمرکز متعلق به همان استان نمایش داده می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: حضور در این نمایشگاه با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال برگزار می شود فرصت بسیار مناسبی برای معرفی نقاط قوت و فرصت های شغلی گردشگری تاریخ و فرهنگ و میراث فرهنگی گرانبهای این بخش از سرزمین اسلامی مان خواهد بود و زمینه ساز حضور گردشگران نوروزی در خراسان جنوبی خواهد شد.
وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی 300 مترمربع فضا در سالن 44-2 در اختیار خواهد داشت گفت: توانمندی‌ها و خدمات تأسیسات و موسسات گردشگری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و همچنین دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری از اولویت‌های محتوایی غرفه استان در نمایشگاه است و بخش خصوصی همانند گذشته با این اداره کل همسو و همراه خواهد بود.
رمضانی ادامه داد:با توجه به اینکه خراسان جنوبی قطب تولید زعفران کشور و جهان است تدابیری اندیشیده شده تا مزرعه زعفران به صورت نمادین در پاویون خراسان جنوبی احداث و کلیه مراحل کاشت، داشت، برداشت و فرآوری این محصول گرانبها به معرض نمایش گذاشته شود.
وی تاکید بر گردشگری دیجیتال و بهره مندی از آن را یکی از اولویت های مهم استان در این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: در این راستا سامانه رزواسیون آنلاین تاسیسات گردشگری تبلیغات و اطلاع رسانی اماکن و جاذبه های گردشگری استان در نمایشگاه گردشگری و با حضور مسئولان رونمایی خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: ورک شاپ های صنایع دستی اصیل خراسان جنوبی نیز بخش دیگری از فضای نمایشگاهی استان را به خود اختصاص خواهد داد و در آن هنرمندان خوش ذوق به صورت زنده تولیدات صنایع دستی بومی استان را به نمایش خواهند گذاشت.
وی تصریح کرد: معرفی ظرفیت‌های گردشگری سلامت، طبیعی و مذهبی، صنایع دستی، سوغات، مجتمع‌های تفریحی - توریستی، بسته‌های سرمایه گذاری، نمایش آداب و رسوم اقوام عشایر، اجرای موسیقی سنتی، معرفی آثار ثبت جهانی از دیگر محور‌های غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران است.
رمضانی از همه دوستداران فرهنگ زیبایی تاریخ و طبیعت دعوت کرد با حضور در نمایشگاه گردشگری تهران و بازدید از پاویون خراسان جنوبی، دیار کویر های رویایی و سرزمین طلای سرخ را به عنوان یکی از مقاصد سفر خود در تعطیلات نوروز 98 انتخاب کنند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.