به گزارش ایرنا، الله نظر اسعدزاده روز دوشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: اگر در یک مجموعه ای موانع و مشکلات وجود داشته باشد نباید همچنان در جا زد بلکه حرف اول احصای مشکلات موجود است.
وی بیان کرد: مشکلات مرزنشینان استان در سه بخش است که بخشی از آن درون سازمانی بوده و در استان با همکاری مسئولان قابل حل است.
مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرزنشینان استان با بیان اینکه نگاه ارفاقی به مرزنشینان در استان کم است ادامه داد: مشکلات قانونی در سطح کلان دولت نیز وجود دارد که باید در سطح وزارتخانه ها پیگیری و حل شود.
وی تاکید کرد: باید نشست ویژه ای برای پیگیری مشکلات مرزنشینان استان با حضور دستگاه های مرتبط، استاندار و معاونان برگزار و مشکلات این قشر آیتم به آیتم بررسی و حل شود.
اسعدزاده خواستار راه اندازی و تاسیس دبیرخانه مشترک سه اتاق تعاون، بازرگانی و مرزنشینان شد و اظهار داشت: با راه اندازی این دبیرخانه می توان تفاهم های بهتری داشته باشیم.
وی یادآور شد: مرزنشینان خراسان جنوبی توانمندی های زیادی دارند و سهم زیادی در صادرات داشته اند اما اکنون در سراسر ایران حتی یک دلار صادرات و واردات توسط مرزنشینان انجام نشده و مرزنشینان متضرر شده اند باید در این زمینه چاره اندیشی شود.
دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی هم گفت: اگر مشکلات تعاونی های مرزنشین استان حل و بحث جذب سهمیه مرزنشینان محقق شود با تراز جهانی استان زمینه واردات کالاهای افغانستان به ایران بهبود یافته و بهانه از آن کشور گرفته می شود.
غلامحسین جهانی به عدم جذب سهمیه ارزی مرزنشینان اشاره کرد و افزود: علیرغم همه پیگیری های دلسوزانه نمایندگان استان اما مشکلات مالیاتی سال 95 که به دلیل جهل به قانون در استان اتفاق افتاد عملا باعث قفل شدن سامانه ثبت شرکت ها شد.
وی ادامه داد: این موضوع سبب شد ریسک اینکه بخواهند در سال جاری نیز جذب سرمایه ارزی داشته باشند با توجه به محدود بودن امکانات مرزنشینان نخواهند داشت.
دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر مشکل مالیات تعاونی های مرزنشینان رفع شود به اهداف مورد نظر خود در مرز دست خواهیم یافت.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.