به گزارش ایرنا حسین خوش آیند روز دوشنبه در نشست خبری افزود: در بخش غیر دولتی نیز در این مدت 6 هزار و 197 نفر دوره آموزشی در استان برگزار شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: همزمان با ایام دهه فجر امسال، چهار پروژه فنی و حرفه ای با هزینه کرد 15 میلیارد ریال در استان به بهره برداری می رسد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: در این ارتباط پروژه دپارتمان تخصصی گوهرشناسی و گوهرتراشی با همکاری سازمان ایمیدرو با هزینه کرد 10 میلیارد ریال در شهرستان فردوس افتتاح می شود.
وی ادامه داد: همچنین بهره برداری از کارگاه های جدید شهرستان های درمیان و بیرجند، مرکز آزمون آنلاین سربیشه و مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان در دانشگاه بیرجند از دیگر پروژه هاست.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی بیان کرد: چهار پروژه نیمه تمام آموزشی در شهرستان های طبس، قاین و زیرکوه نیز در دست انجام است که از 10 تا 75 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.
وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه ها را چهار میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با تکمیل این پروژه از نظر ساختمان آموزشی در استان مشکلی نخواهیم داشت.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر 19 مرکز آموزش در قالب 93 کارگاه ثابت و 530 حرفه آموزشی در بخش دولتی و 170 آموزشگاه آزاد با 169 حرفه آموزشی در بخش غیر دولتی در استان فعال است.
وی از اجرای طرح ایران مهارت در استان خبر داد و افزود: در سال تحصیلی 1398 - 1397 حداقل 10 درصد دبیرستان های دوره اول متوسطه و 100 درصد مدارس هیئت امنایی و مدارس و مراکز غیر دولتی استان باید تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.
خوش آیند گفت: در این طرح دانش آموزان علاوه بر ساعات برنامه درسی کار و فناوری و فرهنگ و هنر تا سقف 60 ساعت مهارت از مجموعه آموزش های مهارتی کوتاه مدت را در قالب دستور العمل فعالیت های فوق برنامه انتخاب و آموزش می بینند.
وی افزود: در پایان این دوره آموزشی گواهی حضور در دوره به صورت رایگان بر اساس فرمت موجود در پورتال سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور توسط آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای طرف قرارداد صادر خواهد شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی عنوان کرد: در این طرح مهارت و شایستگی های مورد نیاز در چار چوب استانداردهای آموزشی سازمان از مربی به مهارت آموز هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل می شود.
وی استفاده از ظرفیت و توان آموزش عملی بنگاه های اقتصادی را یکی از اهداف این طرح دانست و ادامه داد: همچنین آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی و کاهش هزینه های جذب و بکارگیری نیروهای فاقد مهارت از دیگر اهداف است.
خوش آیند گفت: تعهد فنی و حرفه ای استان در اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی امسال 580 نفر است که تاکنون 619 مورد جذب شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح قرارگاه مهارت آموزی نیرو های مسلح در استان یادآور شد: این طرح به منظور احراز شرایط اشتغال جوانان بعد از خدمت سربازی در استان در حال اجرا است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی اضافه کرد: سربازان در محیط پادگان و یا در مراکز آموزش فنی و حرفه ای در کارگاه های آموزشی شرکت می کنند تا بتوانند ضمن انجام خدمت سربازی، با مهارت های اشتغال برای ورود به بازار کار آماده شوند.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.