به گزارش ایرنا مدیر آموزش و پرورش فردوس روز یکشنبه در ششمین نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: دولت با همه تنگناهایی که در اعتبارات داشت امسال یک میلیارد و 100 میلیون تومان به آموزش و پرورش فردوس اختصاص داد که توانستیم با همت و تلاش از محل منابع مختلف یک میلیارد و 700 میلیون تومان در جذب اعتبار داشته باشیم.
علیرضا خداخواه افزود: طبق بخشنامه باید همه مدارس پیش دبستانی شهرستان از سامانه گرمایشی و استانداردهای ایمنی و فنی لازم برخوردار شوند.
وی گفت: همچنین تا ابتدای مهرماه همه مدارس پیش دبستانی از استحکام بنا و سامانه گرمایش مناسب برخوردار شوند.
مدیر آموزش و پرورش فردوس اعزام 120 نفر از دانش آموزان در 12 بهمن ماه به مناطق عملیاتی جنوب، نواختن زنگ انقلاب در دبیرستان دخترانه توحید، اجرای برنامه های روایت گری و کاروان انقلاب در مدارس، برگزاری همایش رهروان فاطمی و کاروان چلچراغ انقلاب را از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش در دهه فجر امسال عنوان کرد.
امام جمعه فردوس نیز با اشاره به اینکه 70 درصد نسل سوم و چهارم بعد از سال 1350 متولد شده و انقلاب و دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند گفت: معلمان و اساتید دانشگاه و همه اقشار مختلف جامعه باید برای تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام به نسل جوان تلاش کنند.
حجت الاسلام محمدرضا بابایی افزود: باید نسل سوم و چهارم را دریابیم تا دشمن نتواند یارگیری کند و از نیروهای انقلابی ما کاسته شود.
فرماندار فردوس نیز با اشاره به اینکه نقش آموزش و پرورش در تمامی جوامع بر کسی پوشیده نیست گفت: آموزش و پرورش گسترده ترین و پیچیده ترین نظام های موجود در سیستم جوامع است و در واقع آموزش و پرورش زیربنای توسعه و یکی از محوری ترین نهادهای توسعه یک کشور است که نیاز به توجه خاص دارد.
حسن میرزایی تصریح کرد: آموزش و پرورش در شهرستان فردوس از روند روبه رشد ‌و مطلوبی برخوردار است و قبولی در کنکور و رشد مراکز آموزش عالی از مهمترین دستاوردهای آموزشی در این شهرستان است.
همچنین در این نشست با اجاره املاک مازاد بر نیاز آموزش و پرورش در روستاها و همچنین تامین اعتبار برای اجرای طرح هر دانش آموز یک مهارت که در سال جاری نخستین بار به صورت پایلوت در مدارس شبانه روزی و غیرانتفاعی فردوس در حال اجراست، موافقت شد.
9865*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.