به گزارش ایرنا فرشید جعفری روز یکشنبه در نشست ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: انقلاب مفهومی است که ماهیت آن را عملکرد ما می سازد و انقلاب اسلامی ایران حاصل اندیشه، رفتار و گفتار آحاد ملت ایران است.
وی بیان کرد: تحول آفرینی در اندیشه و فکر دانش آموز به عنوان رسالت اصلی آموزش و پرورش همواره مورد توجه قرار گرفته است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تحول در آموزش و پرورش از بدو انقلاب اسلامی تاکنون بر کسی پوشیده نیست و هم اکنون 170 هزار دانش آموز در 2 هزار و 752 آموزشگاه استان تحصیل می کنند.
وی ادامه داد: دانش آموزان محوری ترین نقش را در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایفا خواهند کرد و به طور همزمان روز شنبه 12 بهمن ماه زنگ انقلاب در 2 هزار و 700 آموزشگاه نواخته خواهد شد.
جعفری نمایشگاه های دانش آموزی مدرسه انقلاب، نشست های بصیرتی، همایش ضریح بی نشان، روایت دفاع مقدس، تریبون آزاد، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و اعزام 40 دستگاه اتوبوس دانش آموزان به مناطق عملیاتی را از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش در این ایام ذکر کرد.
وی رزمایش خدمات رسانی به محرومان، یادواره شهدا، همایش یاوران انقلاب، جشنواره نوجوان سالم، المپیاد ورزشی درون مدرسه ای و توزیع 2 هزار بسته بهداشتی مخصوص دانش آموزان مدارس شبانه روزی، عشایر و روستایی را از دیگر برنامه های شاخص دهه فجر 97 عنوان کرد.
وی از فعالیت 14 دارالقرآن در استان خبر داد و گفت: هم اکنون در یکهزار و 700 آموزشگاه نماز جماعت برگزار می شود و 30 کانون و اردوگاه به دانش آموزان خدمات علمی و رفاهی ارایه می کنند.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه قبل از انقلاب فقط پنج درصد از مدارس استان مجهز به سامانه گرمایشی مرکزی بود افزود: هم اکنون 75 درصد مدارس استان به این سامانه مجهز است و بقیه مدارس دارای سامانه تابشی یا نفتی کاربراتوری استاندارد هستند.
وی اظهار داشت: 179 مدرسه و 787 کلاس درس قبل از انقلاب در منطقه فعال بودند که امروز به برکت انقلاب اسلامی 2 هزار و 752 آموزشگاه و 9 هزار و 430 کلاس درس در خراسان جنوبی فعال هستند.
جعفری با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در استان به 6.7 درصد برای هر نفر رسیده است گفت: ابتدای انقلاب آموزش و پرورش فاقد هر گونه فضای ورزشی بود و هم اکنون این آمار به 56 صدم درصد سرانه ورزشی رسیده است.
وی از هوشمندسازی 2 هزار و 500 کلاس درس خبر داد و گفت: تعداد هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان از 2 آموزشگاه در بدو انقلاب به 125 هنرستان رسیده است که 350 رشته در آن تدریس می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: با اجرای طرح انسداد مبادی بیسوادی پوشش سوادآموزی در دوره ابتدایی به 99.43 درصد رسیده است که با تحقق 96 صدم درصد نرخ باسوادی یک درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.
وی برگزاری یادواری 435 شهید دانش آموز، 400 یادواره شهید، طرح ایران مهارت، طرح مصباح الهدی، کسب یکهزار و 500 رتبه برتر کشوری در مسابقات فرهنگی هنری و برپایی سوگواره شعر عاشورایی را از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش در سال گذشته بیان کرد.
به گزارش ایرنا طبق روال هر سال اعضای کمیته های دهه فجر خراسان جنوبی از ابتدای بهمن ماه به تشریح خدمات و اقدامات قابل اجرا در این ایام می پردازند.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.