به گزارش ایرنا محمد رحیم شهریاری روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: فاز دوم توزیع این بسته ها از پنجشنبه هفته گذشته در مناطق کمتر برخوردار استان آغاز شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: اعتبار مورد نیاز این طرح یک میلیارد تومان بوده که توسط شرکت های زنجیره ای رفاه، یونیسف و هلال احمر تامین شده است.
وی از برگزاری مانور اضطراری در بیرجند خبر داد یادآور شد: با توجه به حادثه خیز بودن منطقه، مانور اضطراری بهداشت و درمان با حضور استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، بهمن ماه جاری در مناطق کمتر برخوردار بیرجند برگزار می شود.
شهریاری با بیان اینکه این مانور 13 بهمن ماه به مدت دو روز به مناسبت دهه فجر اجرا می شود، افزود: مناطقی همچون موسی بن جعفر، کاظمیه و دهل کوه از این طرح رایگان برخوردار خواهند شد.
وی خدمات بهداشتی درمانی، بهداشت محیط، مادر و کودک، تغذیه و ویزیت رایگان را از مهمترین بخش های این مانور بیان کرد و اظهار داشت: طبق پیش بینی های انجام شده 400 نفر از خدمات این مانور بهره مند می شوند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: 2 پزشک عمومی 2 جراح و متخصص بیهوشی، 6 کارشناس پرستاری و تکنسین های اتاق عمل و دارویی در این مانور به جامعه هدف خدمت رسانی خواهند کرد.

** بالگرد امداد در خراسان جنوبی مستقر می شود
شهریاری اظهار داشت: با توجه به پیگیری های زیاد و همکاری استانداری و فرودگاه بیرجند بالگرد امداد هلال احمر همزمان با دهه فجر امسال و پیش از ساخت آشیانه، در بیرجند مستقر می شود.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر، خراسان جنوبی را ملزم به ساخت آشیانه برای استقرار بالگرد امداد کرده بود اما با توجه به اینکه ساخت آشیانه در زمان اندک ممکن نیست قرار شد بالگرد امداد در محل فرودگاه بین المللی بیرجند تا ساخت آشیانه مستقر باشد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه برای ساخت آشیانه 12 میلیارد تومان اعتبار لازم است، گفت: تاکنون فقط یک میلیارد تومان از اعتبارات استانی به این مهم تخصیص داده شده که امیدواریم در آینده نزدیک محقق شود.
وی ادامه داد: این بالگرد با ارزش چهار میلیون دلار نیازمند چهار کادر فنی و پروازی است که از سوی جمعیت هلال احمر تامین خواهد شد.
شهریاری به تامین سه خودرو نجات به ارزش 450 میلیون تومان در دهه فجر اشاره کرد و افزود: طبق شاخص حادثه خیز بودن مناطق این خودرو ها تحویل پایگاه های امدادی می شود.
وی گفت: از 22 پایگاه امدادی استان تاکنون 15 پایگاه مجهز به خودرو نجات تخصصی هستند و بقیه با تجهیزات سیار ارایه خدمت می کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه ساختمان امدادی شهرستان سرایان با مساحت 4 هزار و 500 مترمربع و 750 متر زیربنا در ایام دهه فجر به بهره برداری می رسد افزود: برای این پروژه یک میلیارد و 250 میلیون تومان هزینه شده که امیدواریم در تقویت امداد و نجات منطقه موثر باشد.
وی بهره برداری از سایت مخابراتی و ارتباط بی سیمی خوسف، ساخت پارک مسقف بازی در روستاهای ذکری و گل نی با اعتبار 70 میلیون تومان و افتتاح ساختمان آموزشی پراتیک در شهرستان های طبس و فردوس را از مهمترین پروژه های قابل افتتاح جمعیت هلال احمر در دهه فجر بیان کرد.
شهریاری اعزام چهار کاروان سلامت به مناطق محروم، برگزاری دوره تخصصی آوار، پوشش امدادی راهپیمایی ها، دیدار با خانواده و غبار روبی مزار شهدا و حضور پرشور در نماز جمعه را از دیگر برنامه های جمعیت در دهه فجر ذکر کرد.
وی برخورداری خراسان جنوبی از 22 پایگاه امدادی ثابت، 11 شعبه، 125 خودرو امدادی، 43 آمبولانس، واحد آنست، 3500 امدادگر، 26 هزار داوطلب، 11 هزار متر فضای سوله و ارتباط با 120 دستگاه ارتباطی را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته هلال احمر دانست.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه از لحاظ فضای انباری با هیچ مشکلی مواجه نیستیم افزود: انبارها از لحاظ تجهیزات به توجه بیشتری نیاز دارند و با توجه به حادثه خیز بودن استان تامین نیروی انسانی در برخی از شعب تازه تاسیس که با 50 درصد ظرفیت خدمات رسانی می کنند حایز اهمیت است.
به گزارش ایرنا هلال احمر خراسان جنوبی تاکنون بالگرد امدادی مستقر نداشته و برای اولین بار این بالگرد در استان مستقر می شود.
*3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.