به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در جمع سربازان گمنام امام زمان (عج) استان اظهار داشت: هر وقت دیدیم امور درست نمی شود، بدانیم کارها غیرخدایی است.
وی گفت: فرصت انسان در این دنیا خیلی کم و اندازه یک لحظه است و سود زندگی در این است که انسان بنده خدا باشد.
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه انسان به این دنیا آمده تا تجارت کند، بیان کرد: دنیا بر حق و عدل آفریده شده، هر چیزی غیر از آن باطل است و باطل نمی ماند.
وی با اشاره به اینکه دنیا چیزی ندارد، ادامه داد: توهماتی که نسبت به مال و شهرت داریم رویایی است که نمی ماند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه مهمترین مسئله انسان معرفت انسان است، گفت: انسان به عنوان یک سیر تکاملی باید براساس حق حرکت کند.
وی با بیان اینکه خدا ما را بنده خودش آفریده است، افزود: بندگی جزء ذات انسان بوده و نمی تواند از زیر بار آن خارج شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اگر از بندگی حق شانه خالی کند بنده چیز دیگری از جمله پول، شهرت، شخص و یا حزب می شود و این یک ذلت است.
وی با اشاره به اینکه خدا همه چیز را برای انسان آفریده و در خدمت او قرار داده است، گفت: خدا انسان را برای خود آفریده و حیف است عمر به این گرانبهایی را پایمال هوای نفسانی کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه ارزش عمر به این است که در بندگی خدا باشیم و نه بنده شی، افزود: اگر به دل خود مراجعه کنیم خواهیم فهمید بنده چه چیزی هستیم.
وی با اشاره به اینکه کسی که بنده خداست همه چیز را با او می سنجد، گفت: این بالاترین درجه رشد انسان است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خدا در عین حال که همه چیز را به انسان داده، مشتری آنهاست، گفت: خداوند حریف نمی طلبد و هر چیزی برای خودش باشد را می خرد.

**امروز دمشق سمبل مقاومت در برابر کفر و شرک است
وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) از اصحاب خودش به عنوان بهترین اصحاب یاد کرد و سرآمد آنها حضرت زینب کبری (س) است، بیان کرد: حضرت زینب بیش از آنچه شهدای کربلا تحمل کردند در پیام شهدا سختی ها را تحمل کرد و طاغوت را با فرمایشات خود در هم شکست.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: این پیام چنان رسا بود که با فاصله کوتاهی که کاروان اسرا وارد شام شد، افکار عمومی را تغییر و عرصه را بر یزید تنگ کرد که اجازه داد برای حسین (ع) روضه بگیرند.
وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) قلب شام را تصرف کرد و افکار عمومی را تغییر داد، افزود: آثار این پیام امروز بعد از هزار و 400 سال در بخش های هسته های مقاومت نمایان بوده و دمشق امروز سمبل مقاومت در برابر کفر و شرک است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه شهدا به ما نیاز ندارند بلکه ما به آنها نیاز داریم، بیان کرد: تعهد به هدف شهدا و رساندن پیام شهدا مهمترین چیزی است که باید دنبال کنیم.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.