به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی پنجشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی که به ریاست استاندار و با حضور معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه برگزار شد افزود: اگر شرایط اینطوری پیش برود همواره متخصصانی خواهیم داشت که ممکن است از لحاظ علمی قوی ولی از لحاظ فرهنگی ضعیف باشند.
وی گفت: با وجود چنین شرایطی اختلاس گران بزرگ به وجود می آیند اما اگر آموزش و پرورش اصلاح شود، این مشکلات را نخواهیم داشت.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات آموزشی در استان به خصوص با کمبود کلاس درس غوغا می کند افزود: بیرجند نقطه قرمز این مسئله است و هیچ نقطه ای مثل مرکز استان دچار بحران کمبود کلاس نیست.
وی کمبود فضاهای ورزشی و درمانی را از دیگر مشکلات منطقه شمال شهر بیرجند برشمرد که نیاز به توجه ویژه دارد و گفت: سالن فرزان که آتش گرفته، سالن آبرومندی در مرکز استان بود اما اکنون از نعمت آن محروم هستیم.
عبادی اضافه کرد: همواره شاهد تفاوت اعتبارات بودجه ای دانشگاه های خراسان جنوبی در مقایسه با دانشگاه های سیستان و بلوچستان هستیم و نمی دانیم این تفاوت برای چیست در صورتی که بحث سرانه ای در کمیسیون آموزش مجلس هم پیگیری شده است.
وی گفت: دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور باید آن قدر تقویت شود که مشکل کمبود نیروی آموزش و پرورش را بتوان حل کرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در مرکز استان فاقد یک ساختمان مناسب است که در بازدیدها هم مشکلات مشاهده شد.
وی با اشاره به مشکل کمبود معلم در کشور افزود: کمیسیون آموزش مجلس نیز به صورت مکرر این موضوع را پیگیری کرده و شرایط موجود بهترین زمان برای جذب نخبگان و کسانی است که ضریب هوشی بالا دارند زیرا رشته های مهندسی و علوم پایه از رونق افتاده چون بازار کار ندارد لذا افراد با رتبه بالای کنکور حاضر هستند وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.
عبادی یکی از مشکلات عمده بخش اشتغال را نبود آموزش و مشاوره لازم به جوانان دانست و گفت: خشکسالی باعث شده بسیاری از افراد شغل خود را از دست بدهند و کسی نیست که مشاوره بدهد.
وی ادامه داد: همین مسئله باعث مهاجرت به حاشیه شهرها نیز می شود لذا باید اعتباری برای مشاوره شغلی داده شود.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بر توجه به صدا و سیما نیز تاکید کرد و گفت: اینجا استان مرزی و در معرض تهاجم است.
وی اضافه کرد: مردم در استان خراسان جنوبی احساس می کنند در بالا بودجه ها عادلانه تقسیم نمی شود.
حجت الاسلام عبادی گفت: جاده بیرجند - قاین چند سال است که طول کشیده و دیدگاه این است وزیری نداریم که از این خطه باشد، در سازمان برنامه و بودجه هم کسی از این دیار نیست پس به اینجا توجه نمی شود که بیجا هم نمی گویند.
وی با طرح این سئوال که آیا به جهت سیاسی، امنیتی، اقتصادی، آثار فرامنطقه ای و قدرت جمهوری اسلامی در سطح بین المللی پروژه مهمتری از راه آهن شرق کشور وجود دارد افزود: در شرایط تحریم ها باید بندر چابهار فعال شود و راه آهن را هم از این منطقه باید داشته باشیم.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.