به گزارش ایرنا سعید نمکی روز پنجشنبه در جریان بازدید از زندان مرکزی بیرجند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زندان های ما با زندان آمریکا باید فرق کند افزود: جوان نباید در زندان باشد بلکه باید در عرصه اشتغال باشد.
معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، وجود زندانیان جرایم مالی را نتیجه اقتصاد مریض و رانتی دانست و گفت: بسیاری از اینها گناهی ندارند بلکه گناه آنها سوء تدبیر است.
وی تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که این افراد به خصوص به علت جرایم اقتصادی، پایان هفته در کنار خانواده ها باشند.
نمکی ادامه داد: فرزندی که پدرش به خاطر ورشکستگی زندان افتاده و به مدرسه می رود خجالت می کشد در صورتی که اگر آخر هفته پدر درکنارش باشد آسیب اجتماعی کم شده و حیثیت آنان بر می گردد.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین قول مساعد داد در این خصوص کمک کند.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی نیز در این بازدید گفت: از ابتدای امسال تاکنون 104 زندانی جرایم غیرعمد در استان آزاد شده اند.
علی هاشمی اظهار داشت: 7 میلیارد و 200 میلیون تومان بدهی این افراد بوده که شاکیان 5 میلیارد و 850 میلیون تومان را بخشیدند و بقیه هم توسط خیرین و ستاد دیه کمک شده است.
وی ادامه داد: امسال از طریق برنامه ماه عسل نیز 60 زندانی غیرعمد استان آزاد شده اند.
همچنین معاون سازمان برنامه و بودجه از 13 کارگاه فنی و حرفه ای و اشتغال در زندان بیرجند بازدید کرد که در این ارتباط به روز رسانی تجهیزات این کارگاه ها با مبلغ یک میلیارد و 523 میلیون تومان از جمله موارد مطرح شده بود.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور چهارشنبه شب در سفر به خراسان جنوبی وارد بیرجند شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استان قرار گرفت.
بازدید از چندین پروژه عمرانی و شرکت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی از برنامه های سفر وی به استان است.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.