به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی عصر چهارشنبه در جمع دست اندرکاران قرارگاه پیشرفت و آبادانی در مناطق محروم خراسان جنوبی افزود: کار جهادی جهادگران در مناطق محروم در ارتباط با مکتب اسلام است پس این راه باید تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه یابد.
وی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات جهادی در مناطق روستایی و محروم آغاز شد و جوانان جهاد را در دفاع مقدس و جهاد سازندگی معنا کردند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در زمانه ای که سیاست زده و علم زده و از طرفی رفاه زده زیاد است کار جهادی تمرینی برای بهشت است.
وی گفت: برخی بر این باورند که شخصیت یعنی آقای رئیس بودن، در حالی که جهادگر کار خدایی می کند و راه اصلی یعنی کمال را در سختی های روستا می یابد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: خداوند متعال می توانست انسان را مانند حیوانات بیافریند اما حکمتی است که انسان باید با استفاده از قوه تعقل نحوه خوردن و پوشیدن و دیگر مسیر های زندگی را خود تعیین کند.
وی خطاب به جهادگران گفت: شما از استعداد های روحی و جسمی که خدا به شما ارزانی داده در راه خدا و کمک به مخلوق بهره می گیرید که مطمئنا این عمل در راستای مکتب الهی است.

** اشتغال در اولویت مشکلات مردم است
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: با توجه به بررسی های انجام شده در 6 دهستان طرح پیشرفت و آبادانی، اشتغال در اولویت مشکلات مردم قرار دارد.
مهدی هنری ادامه داد: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در توانمندسازی یکهزار روستای محروم کشور در سال جاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی در 130 روستای محروم کشور عملیات توانمندسازی را آغاز کرد که 6 دهستان خراسان جنوبی در این طرح قرار گرفت.
وی کارگروه های تخصصی اقتصاد و معیشت، سلامت، فرهنگی، تعلیم و تربیت و عمران و زیرساخت را از مهمترین کارگروه های تشکیل شده در دهستان های محروم استان ذکر کرد و افزود: امیدواریم با تعریف ادبیات جدید توانمندسازی روستاییان بتوانیم گامی موثر در راستای محرومیت زدایی برداریم.
هنری با بیان اینکه افزایش توانمندی های مردم آنها را به سمت پیشرفت منطقه هدایت خواهد کرد گفت: در این ارتباط 27 روحانی جهادگر در دهستان های محروم مستقر شدند که بخشی از روحانیون غیربومی هستند.
وی بیان کرد: نقشه راه توانمندسازی روستاها توسط مسئولان محلی روستا تدوین شده است تا با استفاده از این نقشه راه بتوانیم گام های موثری برداریم.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.