به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم روز دوشنبه در کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری استان افزود: موضوعات مربوط به بحث توسعه روستایی و عشایری جزو موضوعات مهم استان است که باید با دقت نظر بیشتری برای آن برنامه ریزی کرد.
وی گفت: بدون شک نقش و جایگاه فرمانداران، شوراهای روستایی، معتمدان محلی، دستگاه های متولی امر روستا و سایر در تهیه این طرح ها بسیار موثر و ویژه باید پیش بینی شود.
علوی مقدم اظهار داشت: اگر در ابتدای کار هرچقدر در شرح خدمات و نحوه ورود به موضوعات روستایی با دقت نظر و مطالعه بیشتری وارد شویم خروجی کاربردی و منطبق بر مقتضیات محلی و مشکلات روستاها بوده و مشکلات را رفع خواهد کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از آنجایی که نظر استاندار بر تجمیع اقدامات و جلوگیری از بخشی نگری در کارهاست به دنبال این هستیم با در کنار هم قرار گرفتن امکانات و پتانسیل های دستگاه های اجرایی روستاها را از این وضعیت کنونی خارج کنیم.
وی اظهار داشت: نمی توان بدون مطالعه کاری را شروع کرد اکنون باید مبناهای کار را برنامه ریزی و سپس با استفاده از مطالعات انجام شده کار را آغاز کرد.
وی گفت: در طرح مذکور نقش محوری را به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواهیم داد چون سالها در حوزه روستایی مطالعه و تحقیقات داشته اند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: انتظار ما از مجموعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی در اجرای طرح توسعه پایدار اشتغال روستایی و عشایری بسیار بیشتر از این است.
وی عنوان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید علاوه بر استفاده از توان دانشگاه های استان به عنوان مجری طرح، با اداره کل بنیاد مسکن نیز هماهنگی لازم را داشته باشد.
علوی مقدم تاکید کرد: باید از یک تیم فنی و اجرایی مرکب از افرادی که دارای رتبه علمی و کار تجربه اجرایی در بدنه دستگاه های اجرایی هستند برای این طرح پیش بینی شود.
وی تصریح کرد: اکنون که با کمبود منابع مالی مواجه ایم و روستاهای استان در حال خالی شدن از سکنه بوده و برای مرزها مشکل ایجاد خواهد کرد نباید فقط دنبال مطالعه باشیم چون فرصت کم است لذا باید ظرفیت ها و پتانسیل ها را در کنار هم گذاشته و از تجربه مدیریتی دستگاه های اجرایی بهره مند شویم.
فرماندار زیرکوه هم گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم در حالیکه در این شهرستان 39 روستا با یکهزار و 74 نفر جمعیت با تانکر آبرسانی می شود و برای رفع این مشکل 39 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
محمد کریمی ادامه داد: همچنین در شهرستان قاینات 17 روستا با 909 نفر جمعیت با تانکر سیار آبرسانی می شود که برای این موضوع نیز 11 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین اولویت ها برای نگهداشت جمعیت در مناطق روستایی برخورداری از آب شرب سالم است که باید این موضوع مورد توجه ویژه قرار گیرد.
سرپرست فرمانداری قاینات اظهار داشت: در مطالعات طرح توسعه پایدار روستایی و عشایری که قرار است بر اساس آمایش سرزمین انجام شود باید به ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان ها نیز توجه شود.
کریمی عنوان کرد: انتظار داریم در این طرح از ظرفیت نخبگان دانشگاهی شهرستان ها نیز استفاده شود تا طرح با موفقیت بهتری به سرانجام برسد.
فرماندار بشرویه هم گفت: کار مطالعاتی طرح توسعه پایدار روستایی و عشایری که با مجری گری دانشگاه قرار است انجام شود باید از مجرا و مسیر پیشنهادات دستگاه های اجرایی عبور کند.
علیرضا زمان زاده افزود: همانطور که در تهیه طرح آمایش سرزمین استان با مجریت دانشگاه بیرجند از پیشنهادات دستگاه های اجرایی استفاده شد در اجرای این طرح نیز باید از پیشنهادات مختلف بهره مند شویم.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.