به گزارش ایرنا محمد قربانی راد روز پنجشنبه در نشست خبری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: 26 هزار هکتار در املاک حقوقی داخل حریم شهرهای استان وجود دارد که بیش از 15 هزار هکتار دارای سند مالکیت است.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و 800 سند تک برگی اخذ شده که نسبت به عملکرد سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.
معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به گذشت حدود 6 سال از زمان ادغام دو وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی گفت: از آن زمان تاکنون در استان یکهزار و 500 فقره قرارداد فضاهای اداری، خدماتی و تاسیساتی منعقد شده و 350 قرارداد مسکونی نیز در 2 سال گذشته واگذار شده است.
وی بیان کرد: 190 پرونده تخلف برای اشخاصی که اراضی دولت را متصرف شده اند، تشکیل و امسال 334 بازدید از اراضی انجام و رای صادر شده است.
قربانی راد گفت: یک هکتار زمین با کاربری آموزشی در شمال شهر بیرجند به آستان قدس رضوی و زمینی برای درمانگاه تامین اجتماعی شمال شهر بیرجند نیز از سوی اداره کل راه و شهرسازی واگذار شده است.
رئیس اداره تشکل های حرفه ای و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خرسان جنوبی نیز در این نشست گفت: سهمیه خراسان جنوبی در بازآفرینی شهری یکهزار و 762 واحد در محلات هدف بوده است.
قباد گنجی افزود: راه و شهرسازی استان برای ایجاد مراکز تصمیم سازی تحت عنوان مراکز توسعه محلات تلاش می کند و مرکز توسعه محله 17 شهریور بیرجند به عنوان اولین مرکز آغاز به کار کرده که تاکنون اقداماتی خوبی در آن انجام شده است.
وی بیان کرد: یکهزار و 330 پروژه در خراسان جنوبی با مشارکت دستگاه های ستاد بازآفرینی استان تا افق 1400 توسط راه و شهرسازی استان تعریف شده است.
گنجی گفت: امسال 39 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که اگر ابلاغ شود اقدامات خوبی در محلات هدف انجام می گیرد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.