به گزارش ایرنا عباس رکنی روز چهارشنبه در دوازدهمین آیین تجلیل از کارآفرینان برتر خراسان جنوبی افزود: با جذب این تسهیلات زمینه ایجاد 5 هزار فرصت شغلی در استان فراهم شده است.
وی ادامه داد: این استان در زمینه انعقاد قرارداد تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری رتبه پنجم کشور را دارد.
وی بیان کرد: از آنجایی که خراسان جنوبی جزو استان های کم برخوردار است جذب این میزان اعتبار شاید 2 برابر سایر استان ها مشکل باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان پارسال 11.5 بود که بهار امسال به 8.5 درصد کاهش یافته است.
وی عنوان کرد: یکی از وظایف مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان ها برگزاری کارگروه های اشتغال، رصد و گزارش امور مربوط به اشتغال، جذب تسهیلات، توسعه منابع اشتغال فراگیر، روستایی، مشاغل خانگی و سایر است.
رکنی یادآور شد: در هشت ماه ابتدای سال 24 جلسه کارگروه اشتغال در استان برگزار شد که پارسال در این بازه زمانی 6 جلسه بوده است.
وی به اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی در اجرای این طرح با همت اداره کل فنی و حرفه ای استان رتبه دوم و طرح کارورزی رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره تجلیل از کارآفرینان نمونه استان افزود: در مجموع 124 نفر شامل 60 نفر در بخش صنعت، 36 نفر بخش خدمات و 28 نفر در بخش کشاورزی ثبت نام کردند.
وی اضافه کرد: از میان این افراد چهار نفر کارآفرین برتر و 2 نفر شایسته تقدیر انتخاب شدند که با هدف ترویج و توسعه بنیان کارآفرینی و بهره وری تولید از آنها قدردانی می شود.
رکنی اظهار داشت: از 10 هزار تعهد ایجاد فرصت شغلی در استان تاکنون 60 درصد تحقق پیدا کرده است.
وی افزود: دادخواست های مربوط به روابط کار علیرغم همه فشارها و مشکلات موجود در 6 ماه اول سال 17 درصد کاهش یافت چون اصل را بر سازش گذاشته ایم.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.