به گزارش ایرنا ناصر نبی زاده روز شنبه در نشست خبری افزود: این نمایشگاه با حضور 186 ناشر از 19 تا 24 آذرماه در 116 غرفه نمایشگاه های بین المللی بیرجند دایر می شود.
وی با بیان اینکه ساعت بازدید نمایشگاه 15.30 تا 21.30 است گفت: این نمایشگاه روزهای پنجشنبه و جمعه به صورت 2 شیفت باز خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به تخفیف 30 درصدی در این نمایشگاه گفت: این تخفیف شامل 20 درصد بن و 10 درصد تخفیف ناشران است.
وی از وجود 60 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه خبر داد و افزود: این کتاب ها در حوزه های عمومی، کمک آموزشی، حقوقی، دانشگاهی ،زبان و غیره به نمایش گذاشته می شود.
نبی زاده با بیان اینکه امسال 90 میلیون تومان یارانه کتاب برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده نمایشگاه کتاب ساعت 13 روز دوشنبه 19 آبان ماه در محل نمایشگاه های بین المللی افتتاح می شود.
وی رونمایی از کتاب های دفاع مقدس را جزو برنامه های افتتاح این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: همزمانی نمایشگاه کتاب با کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی فرصت مناسبی است که آخرین تالیف ها در حوزه دفاع مقدس رونمایی شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: کتاب سیمای شیدایی که خاطراتی از شهید حاج محمد شهاب است نیز در این نمایشگاه همزمان با تقدیر از خانواده این شهید رونمایی می شود.
وی با اشاره به برپایی غرفه ایثار و شهادت بیان کرد: در این غرفه نشست هایی با حضور برخی نویسندگان کتاب های حوزه ایثار و شهادت برگزار می شود.
نبی زاده یادآور شد: امسال در غرفه کودک نیز نشست شعرخوانی اجرا می شود.
وی از برپایی سه شب فرهنگی به نام شهرستان های طبس، فردوس و قاینات خبر داد و گفت: در این شب ها برنامه های فرهنگی با محوریت معرفی این شهرستان ها، ویژگی های فرهنگی، شعرخوانی، معرفی فرهنگ عامه و نشست ها برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برپایی کارگاه های آموزشی با موضوع آسیب های اجتماعی و استفاده بهینه از فضای مجازی را از دیگر بخش های این نمایشگاه ذکر کرد و افزود: شبی با دکتر راشد محصل و دکتر بهنام فر نیز از دیگر برنامه ها در سالن جنبی نمایشگاه خواهد بود.
وی با اشاره به غرفه کتاب استان خراسان جنوبی گفت: در این غرفه سعی شده کتاب ها و پژوهش هایی که در رابطه با استان چاپ شده است، ارائه شود.
نبی زاده اظهار داشت: غرفه پژوهشی و انتشاراتی در حوزه فرهنگ تمدنی و آداب و رسوم استان به بحث و گفت و گو می پردازد.
وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه های کتاب بسترهای بسیار مهم حوزه فرهنگی هر منطقه است گفت: انتظار ما کمک و همیاری بیشتر سازمان ها و نهادها از این گونه نمایشگاه ها است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی بیان کرد: بیش از 110 کتاب به مناسبت برگزاری این کنگره در حال نشر است.
وی از ثبت نام 300 ناشر برای شرکت در نمایشگاه کتاب استان خبر داد و افزود: به دلیل محدودیت فضای برگزاری نمایشگاه، زمینه حضور تمامی این ناشران فراهم نشد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.