به گزارش ایرنا عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند در حاشیه این همایش 2 روزه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در این همایش دانشجویانی از رشته های مهندسی آب، کشاورزی شاخه آبخیزداری و عمران از سراسر کشور حضور دارند.
ابوالفضل اکبرپور، هدف از برگزاری این همایش را ایجاد حساسیت در راستای کمبود منابع آب بین مردم، بکارگیری روش های نوین کاهش مصرف آب و مدیریت صحیح در استفاده از منابع آب دانست و افزود: نتایج این همایش در اختیار دستگاه های اجرایی قرار می گیرد.
وی بیان کرد: فرصت ارائه مقاله به این همایش در فراخوان، آبان ماه پارسال تا پایان مهرماه امسال بود که در نهایت 180 مقاله به دبیرخانه ارسال و 147 مقاله از این تعداد پذیرفته شد.
دبیر نخستین همایش ملی مدلسازی و فناوری های جدید در مدیریت آب ادامه داد: 47 مقاله در 2 روز برگزاری همایش به صورت سخنرانی ارائه و 100 مقاله نیز در قالب اسلاید به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی اظهار داشت: مدلسازی و مدیریت آب های زیرزمینی، مدلسازی و مدیریت آب های سطحی، سیستم های انتقال آب، پدافند غیر عامل در آب، سامانه تحت وب و اطلاعات مکانی (GIS) در مهندسی آب، هیدروانفورماتیک و محاسبات نرم در مهندسی آب و فناوری های نوین در پایش کیفی آب از محورهای همایش مذکور است.
اکبرپور یادآور شد: دانشگاه بیرجند متولی اصلی این همایش است اما گروه های مهندسی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند هم در برگزاری این همایش با ما همکاری می کنند.
وی گفت: در این همایش چهار کارگاه تخصصی شبیه سازی سیلاب شهری با مدل SWMM، نشت یابی شبکه های آب، مدل سازی آب زیرزمینی با کمک نرم افزار GMS و بررسی موضوعی کیفیت و ارزیابی سیستم جامع آب آشامیدنی بیرجند با تکیه بر ارزیابی ریسک، شواهد و مستندات برگزار می شود.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.