محمد کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها در زمینه های کشاورزی، دامداری، صنایع دستی و صنعت اجرا شده است.
وی بیان کرد: 291 طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در کمیته فنی اشتغال شهرستان بررسی و از این تعداد 280 طرح برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده است.
فرماندار قاینات گفت: در تلاش هستیم در مرحله دوم تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری سهمی بیشتری را برای این شهرستان جذب کنیم.
وی تاکید کرد: باید اهتمام ویژه و تلاش جمعی را برای جذب اعتبارات و استفاده بهینه از این فرصت به منظور اشتغالزایی و رفع مشکلات معیشتی جامعه به کار گیریم.
فرماندار قاینات گفت: عزم دولت برای تحقق اشتغال و توسعه روستایی جدی است و با ارائه تسهیلات کم بهره و دیگر حمایت های جانبی به دنبال افزایش تولید و اشتغال روستاییان است.
وی افزود: باید با حمایت و تقویت تولید در روستاها در قالب حمایت از صنایع دستی، محصولات دامی و لبنی و باغداری و توسعه صنعت گردشگری به ایجاد اشتغال پایدار دست پیدا کنیم.
توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از طریق پرداخت تسهیلات به متقاضیان سرمایه گذاری، برنامه دولت تدبیر و امید است و سامانه کارا نیز برای این منظور توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شد.
در مرحله نخست تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری 118 میلیارد تومان تسهیلات به استان خراسان جنوبی ابلاغ شد که به 139 میلیارد تومان افزایش یافت.
بنابر اعلام مسئولان از ابتدای امسال تاکنون در مرحله نخست تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری بیش از 140 میلیارد میلیون تومان تسهیلات در خراسان جنوبی پرداخت شده و رتبه استان در کشور قابل قبول است.
همچنین بخش عمده تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری جذب شده، مربوط به کشاورزی به ویژه حوزه صنایع تبدیلی، گلخانه ها، واحدهای دامی و زیربخش های مختلف بوده است.
شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 110 کلومتری بیرجند قرار دارد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.