به گزارش ایرنا مدیر جهاد کشاورزی سرایان در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح گفت: احداث این مجتمع گلخانه ای در زمینی به مساحت 20 هکتار پیش بینی شده است.
موسی سلیمانی افزود: برای این مجتمع 38 قطعه در نظر گرفته شده که تاکنون 29 قطعه به مساحت 15.36 هکتار به متقاضیان واگذار شده است.
وی بیان کرد: تمامی امکانات زیربنایی از جمله آب، برق و گاز در این مجتمع فراهم و تامین شده است.
مدیر جهاد کشاورزی سرایان با بیان اینکه در این مجتمع انواع صیفی جات کشت خواهد شد، اظهار داشت: به متقاضیان واحدهای گلخانه ای به مدت یکسال فرصت داده شده نسبت به راه اندازی گلخانه اقدام کنند.
وی یادآور شد: تعدادی از سرمایه گذاران با ثبت نام در سامانه کارا از تسهیلات اشتغال بهره مند شده اند.
سلیمانی گفت: همچنین 10 هکتار از اراضی این مجتمع در اختیار یک شرکت سرمایه گذاری قرار گرفته تا نسبت به ایجاد واحدهای گلخانه ای اقدام کند.
وی یادآور شد: در شهرستان سرایان واحدهای گلخانه ای زیادی وجود دارد اما این مجتمع بزرگترین مجتمع گلخانه ای شهرستان خواهد بود.
شهرستان سرایان دارای 20 واحد گلخانه با مساحتی بالغ بر 20 هزار متر مربع است و سالانه 400 تن محصولات گلخانه ای تولید می شود.
گلخانه های سرایان به کشت خیار سبز ،گوجه فرنگی و سبزی اختصاص یافته است.
وزیر جهاد کشاورزی ظهر روز گذشته (جمعه) به منظور بهره برداری و بازدید از طرح های بخش کشاورزی خراسان جنوبی وارد این استان شد و به همراه هیاتی از مدیران ارشد این وزارتخانه مورد استقبال معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.
وی پس از ورود به بیرجند از مزرعه پرورش گل رز هزاردستان بازدید کرد که یک هکتار سطح زیرکشت گل رز به روش هیدروپونیک دارد و در این گلخانه، گل رز هلندی در 15 رقم و 10 رنگ کشت می شود.
حجتی همچنین ضمن بازدید از مجتمع کشت و صنعت سربیشه به منظور افتتاح آبیاری زیرسطحی 72 هکتاری اسماعیل آباد به شهرستان نهبندان سفر کرد.
بازدید از مزرعه خارشتر شرکت پیوند خاوران به عنوان نخستین مزرعه الگویی در سطح کشور در شهرستان قاینات، بازدید از کارخانه تروند زعفران، افتتاح پروژه آبیاری تحت فشار شرکت سهامی زراعی اسلام آباد قاین و بازدید از شرکت سهامی زراعی خضری از جمله برنامه های وزیر جهاد کشاورزی در دومین روز سفر به خراسان جنوبی بود.
محمود حجتی همچنین امروز ( شنبه) با سفر به شهرستان های فردوس و بشرویه به ترتیب از پروژه های پرورش بز سانن و پروژه های آبخیزداری صندوق توسعه ملی بازدید می کند.
افتتاح همزمان پروژه تجهیز و نوسازی اراضی در سطح 800 هکتار و بازدید از کارخانه سبزی خشک کنی و تولید عرق های اکسیر طبس از برنامه های آخرین روز سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان خراسان جنوبی خواهد بود.
خراسان جنوبی 149 هزار و 130 هکتار اراضی زراعی و باغی زیر کشت آبی و دیم دارد. از مهمترین محصولات این استان مرزی و کویری می توان به زرشک، زعفران، عناب، پنبه، پسته، بادام و گل نرگس اشاره کرد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.