بارها مقام معظم رهبری مسئولان را به رفتن میان مردم و برقراری ارتباط بی واسطه با آنان سفارش کردند اما حضور مسئولان به دلیل هجمه بروکراسی و پیچ و خم های سرسخت اداری بین مردم و پایش میدانی مشکلات تحت مدیریتشان، کمتر دیده می شود.
مدیری که باید به صورت میدانی از مرکز تا مرز مدیریتی اش را از نزدیک مورد بررسی قرار دهد امروز به دیدن چند عکس و ارایه پاورپوینت بسنده می کند و ناآشنایی به وجود آمده موجب تصمیمات تریبونی می شود که هیچگونه خروجی نخواهد داشت یا در صورت خروجی جزو پروژه های نیمه کاره به خاطر عدم مطالعه کافی قرار خواهد گرفت.
تصمیمات تریبونی با توجه به جنگ روانی و هجمه های اقتصادی دشمن در سال های اخیر جوابگو نخواهد بود و به حق مدیران باید طبق بیانات مقام معظم رهبری در شرایط کنونی شب و روز نشناسند و با تکیه بر تولید داخلی محور فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی را با حضور میدانی و تصمیم درست در دستور کار قرار دهند.
صاحبان مناصب و تریبون باید براساس گستره محل خدمت، با آشنایی و تسلط کامل بر حوزه کاری و منطقه تصمیم بگیرند به طوری که هر تصمیم براساس مطالعات کارشناسی شده و دقیق، بدون هر گونه سیاسی کاری گرفته شود تا در این شرایط حساس بیت المال هزینه موارد دست دوم نشود و ارتقای دست اول ها در همه حوزه ها مدنظر قرار گیرد.
به حتم تصمیم و دستور تریبونی منجر به تعریف و اجرای پروژه ای خواهد شد که حتی تکمیل آن هم از آنجا که بدون مطالعه انجام شده نتیجه ای جز زیان و خرج بیت المال در روند تصمیمی بیهوده نخواهد داشت.
انتقال تجربیات مدیران استان های موفق در تمامی حوزه ها یکی از راهکارهای عینی و ملموس برای سایرین است که نحوه تصمیم، نتیجه و برداشت مسایل پیش رو را با استفاده از نحوه عملکرد مدیران موفق در اختیار بگیرند.
یکی از مسایلی که امروز در خراسان جنوبی و بسیاری از استان های کویری مطرح است پروژه انتقال آب از دریای عمان به این مناطق است که حقیقتا بدون مطالعه دقیق و بررسی موشکافانه محقق نخواهد شد و در صورت آغاز عملیات بدون مطالعه، ضرری غیرقابل برگشت را به دنبال خواهد داشت.
انتقال آب با تصمیمات تریبونی همخوانی ندارد بلکه نیازمند هم افزایی مسئولان چند استان کویری کشور است که تا این هم افزایی به وجود نیاید در صورت تامین اعتبار هم خروجی قابل توجهی نخواهد داشت زیرا یک اشتباه کوچک ممکن است استان یا منطقه ای را به مخاطره بیندازد.
می طلبد با بررسی و مطالعه وضعیت کنونی، روحیه جهادی دوران انقلاب و دفاع مقدس در مسئولان و مردم تقویت شود تا بتوانیم همانند چهل سال گذشته در جنگ روانی پیش رو و از طرفی ارتقای نظام در حوزه های مختلف موفق عمل کنیم.
*خبرنگار ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.