به گزارش ایرنا محمدرضا نظری روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت هفته بیمه سلامت در بیرجند افزود: انبوهی از افراد از خدمات 2 یا سه سازمان بیمه گر استفاده می کنند.
وی به طرح استحقاق سنجی و حذف همپوشانی های بیمه ای اشاره کرد و گفت: حدف دفترچه بیمه جدی بوده و تا بهمن ماه امسال هدف گذاری شده است.
مدیرکل زیرساخت و امنیت سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: چهار سازمان بیمه گر تامین اجتماعی، بیمه سلامت، خدمات درمانی نیروهای مسلح و کمیته امداد تفاهم نامه همکاری امضا کردند تا اطلاعات بیمه شدگان را در اختیار یکدیگر قرار دهند و در نهایت هر فرد از یک دفترچه بیمه و یک سازمان بیمه گر استفاده کند.
وی افزود: طرح نسخه نویسی الکترونیک نیز به صورت پایلوت 2 هفته گذشته در استان کرمان آغاز شد و به مرور در سطح کشور و سایر استان ها اجرایی خواهد شد.
نظری گفت: خدمات بیمه سلامت الکترونیکی و هوشمندسازی می شود و برای رسیدن به این مهم نیازمند آنالیز، بررسی و تلفیق آمار هستیم.
وی بیان کرد: الکترونیکی شدن خدمات بیمه سلامتی تا آنجا اهمیت داشت که سال گذشته معاونت فناوری اطلاعات در سازمان بیمه سلامت تشکیل شد.
وی گفت: با راه اندازی این معاونت با هدف الکترونیکی شدن خدمات، مسیر مدیران برای تصمیم گیری های کلان در حوزه بیمه سلامت روشن می شود.
مدیرکل زیرساخت و امنیت سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در حوزه فناوری اطلاعات این سازمان علاقمندیم قدرت کارفرمایی و تعامل پذیری خود را افزایش دهیم.
وی با تاکید بر اینکه نیازمند آمار، داده و افزایش قدرت کارفرمایی هستیم گفت: تا زمانی که اطلاعات درستی در ارتباط با خدمات قابل ارایه یا ارایه شده به شهروندان نداشته باشیم با تاخیر می توان تصمیمات لازم را در سطح جامعه اجرا کرد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.