به گزارش ایرنا علی ناصری روز یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بیرجند افزود: داشتن سواد دانشگاهی به تنهایی سبب مصونیت از آسیب فضای مجازی نیست و به همین دلیل بارها در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان تقاضا کردیم با همکاری پلیس فتا به عنوان کارشناس موضوع و دیگر دستگاه های مربوط در همه حوزه ها برای جوانان و سایر اقشار دوره های آموزشی برگزار شود.
وی اظهار داشت: فضای مجازی حوزه ای حساس و خطرناک است که اگر در بخشی از این حوزه اتفاقی رخ دهد، افراد به دلیل حفظ حرمت و آبروی خود حاضر به شکایت نیستند.
فرماندار بیرجند گفت: ممکن است در فضای مجازی اتفاقاتی رخ دهد اما منجر به شکایت و تشکیل پرونده نشود و بعضی از این مشکلات به اتفاقات هیجانی در سطح کلان کشور بر می گردد.
وی افزود: سال قبل بعد از وقایعی که دی ماه روی داد و هنجارشکنی هایی که انجام شد پیش بینی می کردیم در حوزه فضای مجازی باید منتظر آسیب های بیشتر باشیم.
ناصری افزود: ممکن بود این آسیب ها پایه و بنیان صنفی و اقتصادی داشته باشد اما استفاده ای که از آنها می شد به دیگر حوزه ها سرایت می کرد و این موضوع قابل پیش بینی بود.
وی حوزه جرایم اینترنتی را که منجر به تشکیل پرونده می شود، بسیار مهم دانست و گفت: حوزه آسیب های اجتماعی مبتنی بر فضای مجازی حوزه ای دیگر است که کارکردهای آن متفاوت است.
فرماندار بیرجند بیان کرد: باید بدانیم در فضای مجازی به چه شکل ممکن است مورد سوءاستفاده قرار بگیریم یا اطلاعات خصوصی ما سرقت شود که این اطلاعات ممکن است حیثیتی یا مالی و بانکی باشد و باید این مسائل آموزش داده شود.
وی گفت: صدا و سیما نقش مهمی در حوزه آسیب های فضای مجازی دارد چون یک هشدار در عرصه صدا و سیما و مطبوعات در خصوص آسیب های فضای سایبری مصونیت زیادی ایجاد می کند.
ناصری در بخش دیگری از سخنانش ستاد ساماندهی امور جوانان را فرابخشی توصیف کرد و افزود: این ستاد به تنهایی نمی تواند در همه مشکلات راهکار اجرایی به این معنا که کاری انجام دهد، ارائه کند.
وی اظهار داشت: ستاد ساماندهی امور جوانان با هدف گذاری و تعیین محورها، مشکلات جوانان را بررسی می کند و با همبستگی که کارگروه ها در شهرستان و استان دارند آنها را به نتیجه عملیاتی می رساند.
فرماندار بیرجند بیان کرد: ستاد یادشده چون با حضور جوانان و نماینده های آنها و تشکل های مرتبط با جوانان برگزار می شود، مشارکت این قشر در بحث ها و استفاده از نظر آنها در صحنه تصمیم گیری و اجرا را به دنبال دارد.
وی به ابزارهای جدید در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: امروز ابزار و رویکردهای جدیدی برای اشتغال داریم و شناسایی حطیه های جدید کسب و کار باید یکی از وظایف کمیته اشتغال باشد.
ناصری با ابراز این عقیده که دوره مشاغل سنتی به پایان رسیده است گفت: در حوزه ایجاد اشتغال از محل بازیابی مهارت های گذشتگان در زمینه احیای صنایع دستی کارهای خوبی در شهرستان بیرجند انجام شده است.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.