نماینده انجمن جامعه شناسی ایران در خراسان جنوبی روز سه شنبه در حاشیه این کارگاه آموزشی به خبرنگار ایرنا گفت: حدود 40 نفر از دانشگاهیان، کارشناسان دولتی، فعالان سازمان های مردم نهاد و مددکاران دستگاه های اجرایی استان خراسان جنوبی امروز با شرکت در کارگاه آموزشی، مسائل مربوط به طرح مساله، چگونه برقراری ارتباط و گفت و گو را آموزش دیدند.
محمدعلی طالبی شناسایی مهمترین آسیب های اجتماعی استان را از بخش های اصلی این کارگاه آموزشی برشمرد و افزود: هدف از اجرای این طرح بررسی چالش ها و ضعف های گفت و گو در خانواده است که در مرحله اول افراد نحوه گفت و گو با یکدیگر را فراگرفته و مسائل آموزش داده را به جامعه هدف خود منتقل می کنند.
مجری طرح ملی گفت و گوی خانواده در خراسان جنوبی، آسیب های کودکان، اعتیاد، بیکاری، زندانی بودن سرپرست خانوار، حاشیه نشینی، پدرسالاری و آسیب های زنان سرپرست خانوار را از مهمترین مشکلات شناسایی شده در این کارگاه عنوان کرد و گفت: شرکت کنندگان در این کارگاه به طرح مساله با همین موضوع ها پرداخته و با ریشه یابی علت ها و پیامدهای این آسیب های اجتماعی با یکدیگر به بحث و مبادله اطلاعات پرداختند.
وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی مطرح شده در این کارگاه یک تصویر کلی از وضع استان را نشان می دهد افزود: خروجی این کارگاه در آینده به صورت کتاب چاپ شده و افراد آموزش دیده پروتکل اصلی طرح ملی گفت و گوی خانواده را به جامعه هدف خود منتقل خواهند کرد.
طالبی گفت: مرحله بعدی نیز توسط این تسهیل گران در محلات استان اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه طرح ملی گفت و گوی خانواده با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران و نهاد خانواده ریاست جمهوری در همه استان ها اجرایی می شود اظهار داشت: تا پایان مهر مرحله اول این طرح در تمامی استان های کشور اجرا و داده های جمع آوری شده به دفتر مرکزی طرح ارسال خواهد شد.
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور بیرجند یادآور شد: طرح ملی گفت و گوی خانواده در راستای کاهش آسیب های اجتماعی اجرا می شود و گفت و گوی بین نسلی را برای جلوگیری از شکاف نسل ها به عنوان راه پیشگیری آسیب های حوزه خانواده مطرح می کند.
وی با تاکید بر اینکه ریشه برخی از آسیب ها را باید در نهاد خانواده جستجو کرد گفت: انتظار می رود این طرح به تقویت بنیان های خانواده کمک کرده و در عین حال مسأله آسیب های اجتماعی و جلوگیری از آن را مورد نظر قرار دهد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.