به گزارش ایرنا مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی در حاشیه آیین نمادین زنگ عاطفه‌ها به خبرنگار ایرنا گفت: مرحله اول جشن عاطفه‌ها در 15 و 16 شهریور ماه در 311 پایگاه جشن عاطفه‌ها در میادین و مصلاهای نماز جمعه با حضور پرشور مردم خیر و نوع‌ دوست استان و قبل از بازگشایی مدارس با شعار لبخند مهر، بسته به مهر شما برگزار شد.
رضا سلم آبادی اظهار داشت: بیش از 124 میلیون تومان در مرحله اول کمک نقدی و یک میلیارد و 860 میلیون تومان کمک غیر نقدی از محل کمک‌های مردمی سطح استان جمع‌آوری شد.
وی تعداد دانش آموزان زیر پوشش این نهاد را 9 هزار و 172 نفر عنوان کرد و افزود: با تعامل و همکاری آستان قدس رضوی، موسسه خیریه حضرت رقیه (س) و موسسات خیریه استان توانستیم قبل از سال تحصیلی جدید به هر یک از دانش آموزان زیر پوشش یک بسته تحصیلی اهدا کنیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان توزیع 20 هزار و 200 جفت کفش به ارزش 700 میلیون تومان توسط بانک ملت و اهدا در بین دانش آموزان نیازمند تحت حمایت را از دیگر برنامه‌های صورت گرفته توسط این نهاد قبل از بازگشایی مدارس عنوان کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز در این آیین کمیته امداد را یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) دانست و گفت: این نهاد مقدس نقش مهمی در محرومیت‌ زدایی و کمک به اقشار ضعیف و کم‌ درآمد جامعه داشته که قابل‌ تقدیر است.
سید علی اسماعیلی به نقش مهم کمیته امداد در توزیع کالای مورد نیاز محرومان در شهرها و روستاهای استان اشاره کرد و افزود: با یک هم‌ افزایی و همکاری بین بخشی، این مهم به خوبی و به نحو مطلوب به انجام رسید.
وی با بیان اینکه تحصیل علم و دانش یک فرصتی مغتنم است تصریح کرد: دانش آموزان باید از فرصت ایجاد شده در دوران نوجوانی نهایت استفاده را ببرند و در کنار رشته‌های تحصیلی که در آن مشغول هستند مهارت ‌آموزی و ارتقای مهارت‌ های فردی و اجتماعی را نیز در دستور کار قرار دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، تقویت جنبه‌ های فرهنگی در بین دانش آموزان را مورد تأکید قرارداد و یادآور شد: در حوزه تعلیم و تربیت نیز معلمان باید خود را به علوم نوین و پیشرفت‌های روز دنیا در حوزه‌های مختلف مجهز کنند.
وی بر نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان تاکید کرد و افزود: علاوه بر این امر، درونی کردن فرهنگ تدبر و تفکر و نیز پرسشگری در بین دانش آموزان باید از سوی معلمان مورد توجه جدی قرار گیرد.
اسماعیلی توجه به اخلاقیات و انسانیت را از دیگر ملزومات حوزه آموزش و پرورش دانست و گفت: عزت‌ نفس و تلاش برای ارتقای آن، تحمل یکدیگر، انجام کارهای گروهی و نیز توجه به نوع‌ دوستی از دیگر مواردی است که می‌تواند در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.