عباس عنبرنژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک هفتم‌ مهر روز آتش نشانی و ایمنی، تعداد پرسنل فعال در واحد آتش نشانی فردوس را 6 نفر در سه شیفت کاری اعلام کرد و افزود: شهرداری فردوس برای ارتقای این واحد به سازمان و افزایش نیرو تلاش می کند.
وی اظهار داشت: واحد آتش‌نشانی فردوس از مهرماه سال گذشته تاکنون 221 مورد عملیات ‌داشته است که 74 مورد آن به اطفای حریق و 147 مورد آن نیز به حوادث امداد و نجات مربوط می شود.
مسئول واحد آتش نشانی فردوس گفت: مراکز و سازمان های آتش نشانی و خدمات ایمنی از مهم‌ترین و حساس‌ترین واحدها و سازمان های زیر نظر شهرداری های کشور و از ارگان ها و نهادهای بین المللی و جهانی است.
وی بیان کرد: حفاظت از جان و مال مردم و ثروت های ملی در مقابل حوادث، نجات جان انسان ها و حتی حیوانات و حبس شدگان، امدادرسانی، تجسس، رهاسازی اعضای بدن انسان، ایمن سازی محیط زندگی، آموزش های لازم در امور آتش نشانی و خدمات ایمنی و ده ها وظیفه مهم دیگر، وجاهت و مسئولیت پرسنل آتش نشانی را دوچندان کرده است.
عنبرنژاد گفت: واحد آتش‌نشانی فردوس همچنین در ساخت و سازهای سطح شهر و بهره‌برداری از اماکن احداث شده مسکونی، تجاری و ادارات بیشترین تلاش خود را برای ارتقای ایمنی انجام داده و برابر نکات ایمنی که طبق قوانین مصوب به مالکان ابلاغ می شود از جمله نصب کپسول های آتش نشانی، نسبت به صدور پایان کار اقدام کرده است.
وی وجود مار، حیوانات وحشی، تصادفات، سرنگونی خودرو، حبس شدن، گیر کردن افراد، سقوط در چاه، سقوط در چاله، آسانسور، نشت گاز، بیرون آوردن اشیا و امداد در سیلاب‌ها را از جمله عملیات های انجام‌ شده در بخش امداد و نجات شهرستان فردوس عنوان‌ کرد.
9865*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.