مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 125 کودک زیر پوشش این طرح قرار می گیرند که با اعتباری بالغ بر 37 میلیون و 500 هزار تومان از کالاهای تحریر استفاده می کنند.
علی عرب نژاد افزود: به ازای هر کودک کار 300 هزار تومان به حساب سرپرست خانوار واریز می شود و خانواده با نظارت مددکار موظف است برای فرزند خود از فروشگاه های معتبر کالای تحریر ایرانی خرید کند.
وی با بیان اینکه سال گذشته نیز 120 کودک کار و خیابان بسته حمایتی آموزشی تحصیلی دریافت کردند گفت: این بسته های حمایتی شامل کوله پشتی، نوشت افزار، لوازم بهداشتی مثل دستمال، صابون و غیره بود.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح مهرانه در راستای توانمندسازی خانواده های زیر پوشش هر سال اجرا می شود.

** افزایش شهریه بیش از 10 درصد مهدکودک ممنوع است
وی همچنین با اشاره به شروع فعالیت مهدکودک ها همزمان با آغاز سال تحصیلی گفت: افزایش شهریه مهدکودک های زیرپوشش بهزیستی خراسان جنوبی بیش از 10 درصد ممنوع است.
عرب نژاد بیان کرد: 281 مهدکودک زیرپوشش بهزیستی استان فعالیت دارند که 150 مهدکودک شهری و 131 مهدکودک روستایی است.
وی افزود: علاوه بر مهدهای شهری و روستایی، 10 مهدکودک قرآنی، 13 مهدکودک آدینه ای و یک مهد کودک هیات امنایی در استان فعالیت دارند.
وی شمار نونهالان در مهدکودک های زیرپوشش بهزیستی استان در سال گذشته را 9 هزار و 956 نفر اعلام کرد و گفت: مهدکودک ها دارای سه درجه بوده که براساس موقعیت مکانی، امکانات، تجهیزات و مربیان درجه بندی شده اند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.