به گزارش ایرنا محمدرضا فخر روز سه شنبه در نشست خبری افزود: 31 شهریور سال 1359 رژیم بعث صدام، جنگی ناجوانمردانه را بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرد به این خیال که تا آخر هفته در تهران سخنرانی خواهد کرد اما این تفکر بسی خیال خام بود.
وی با بیان این کلام از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که ما در جنگ تحمیلی حقانیت خود را به جهانیان ثابت کردیم گفت: ایستادگی ملت مسلمان در برابر رژیم بعث به جهانیان ثابت کرد که صدام متجاوز است و امروز قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران که در اوج قرار گرفته وامدار مواریث و معارف دفاع مقدس است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در صنعت دفاعی به جایگاهی رسیدیم که هیچ کشور متخاصم جرات تجاوز به این مرز و بوم را ندارد و این اقتدار بدون شک از رشادت های رزمندگان اسلام و ولایتمداری آنها نشات گرفته است.
وی اظهار داشت: روز شنبه 31 شهریور هفته دفاع مقدس با عنوان 'روز صلابت، سلحشوری نیروهای مسلح و صنعت دفاعی' آغاز و توانمندی نیروهای مسلح به رخ جهانیان کشیده می شود.
فخر گفت: حضور نیروهای نظامی و انتظامی تحت فرمان رهبری مقتدر نشان از وحدت و انسجام خواهد بود.
وی تصریح کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی روز یکشنبه با عنوان 'روز علم، معرفت، نخبگان و روز سرباز' نامدیده شده است که ضمن برنامه های متفاوت در مدارس از سربازان نمونه در سراسر استان تجلیل خواهد شد.
وی دفاع ملی، جوانان و بصیرت افزایی را عنوان روز دوشنبه دوم مهرماه بیان کرد و گفت: در این روز اهمیت به آموزش عمومی، پدافند غیرعامل و نقش جوانان در بصیرت افزایی و حفظ غرور ملی مدنظر خواهد بود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی انقلاب اسلامی افزود: استکبارستیزی و مردم سالاری دینی در روز سه شنبه سوم مهر مدنظر خواهد بود و در روز چهارشنبه برنامه هایی با عنوان اقتصاد مقاومتی و تولید ملی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر این موضوع، اجرا خواهد شد.
وی شکست حصر آبادان و ولایتمداری زنان و سلامت خانواده را عنوان روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری بیان کرد و افزود: خانواده نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی داشته است و باید مورد توجه و تامل قرار گیرد.
فخر با بیان اینکه 12 نفر از بانوان خراسان جنوبی در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند تصریح کرد: تبیین نقش خانواده در دفاع مقدس نیاز امروزی جامعه است که باید به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.
وی نواختن زنگ ایثار و مقاومت، استقبال از شهدا در مدارس به صورت نمادین، تجلیل از مقام سرباز، همایش فعالان فرهنگی، تئاتر خیابانی، محافل انس با قرآن، یادواره شهدا و گردهمایی رزمندگان را از محوری ترین برنامه ها در این هفته ذکر کرد.
به گزارش ایرنا استان خراسان جنوبی 2 هزار شهید، چهار هزار و 100 جانباز و 240 آزاده دارد.
مراسم رژه اقتدار و صلابت نیروهای مسلح صبح روز شنبه 31 شهریور در خیابان پاسداران بیرجند رو به روی بوستان شهدای گمنام برگزار خواهد شد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.