به گزراش ایرنا سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی روز یکشنبه در این همایش که با حضور جمعی از معلمان، والدین و مسئولان برگزار شد گفت: 325 دانش آموز استان در کنکور امسال رتبه سه رقمی را کسب کردند که شهرستان بیرجند با احتساب منطقه دو، 27 درصد کل رتبه ها را داشته است.
علی اصغر موسوی کیا ادامه داد: شهرستان های فردوس و قاین به ترتیب با 25 و 20 درصد پس از بیرجند بیشترین آمار قبولی رتبه های زیر هزار را در استان کسب کرده اند.
وی گفت: تقدیر از مقام علم و دانش ریشه در آموزه های دینی ما مسلمانان دارد زیرا بزرگترین معلم خداوند متعال است و تقدیر از مقام معلمی تقدیر از قدرت لایزال خداوندی است.
وی با بیان اینکه علم منشا قدرت است تصریح کرد: امروز علم موجب توسعه می شود و کشورهایی که از پتانسیل های علمی بالاتری برخوردار هستند بدون شک قدرت بالاتری دارند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تجهیزات به تنهایی مدارس را به گورستان هایی تاریک تبدیل خواهد کرد و اگر در مدارس با تعلیم و تعلم درست معلم و دانش آموز، علم صورت گیرد توسعه را به دنبال خواهد داشت.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند هم گفت: با توجه به بررسی های به عمل آمده در چهار سال گذشته افتخارآفرینی کنکوری ها در بیرجند سیر صعودی دارد و این مهم برگرفته از نقش آفرینی مثلت دانش آموز، معلم و والدین است.
محمدرضا ضیایی افزود: طبق نمودار، 40 دانش آموز بیرجندی در سال 94، 60 دانش آموز در سال 95، 80 دانش آموز در سال 96 و امسال 90 دانش آموز با احتساب منطقه دو موفق به کسب رتبه زیر سه رقمی شدند که اگر این شهرستان هم مانند سایر شهرستان های خراسان جنوبی منطقه سه محسوب می شد بدون شک افزایش چشمگیری را شاهد خواهیم بود.
وی گفت: امروز مفتخریم از دل مدارس بیرجند شاهد 11 پدر علم در تخصص های متفاوت هستیم و دانش آموزان امروز شهرستان بیرجند با تلاش بیش از پیش پدران علم آینده ایران زمین خواهند بود.
وی دوری از غرور و تلاش بی شایبه را از مهمترین دلایل موفقیت این افتخارآفرینان دانست و به آنان توصیه کرد: همواره از بیرجند به عنوان زادگاه و مهد موفقیت خود یاد کنند و باعث پیروزی و سربلندی ایران عزیز باشند.
امیرحسین زارع از جمله این دانش آموزان بود که در کنکور سراسری 97 موفق به کسب رتبه هفتم در گروه آزمایشی علوم تجربی شد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.