به گزارش ایرنا هفتمین سفر وزیر بهداشت به خراسان جنوبی در شهرستان های بیرجند، قاین و فردوس برکات ارزشمندی داشت که به طور قطع در حافظه تاریخ مردم این خطه ماندگار خواهد بود.
قدردانی مردم از وزیر بهداشت نیز در مراسم های استقبال به ویژه شهرستان های سرایان و فردوس نمود داشت چرا که جمعیت زیادی بدون دعوت و فقط با اطلاع از طریق بنرهای خوش آمد گویی در سطح شهر به استقبال آمده و مدت زمان زیادی را به انتظار نشستند تا وزیر وارد شهرستان شود.
همچنین رضایت مردم در اجرای موسیقی، رقص محلی و اهدای شاخه گل به وزیر و هیئت همراه مشهود بود.
دکتر سید حسن قاضی ‌زاده هاشمی پنج سال پیش به عنوان سیزدهمین سکاندار وارد وزارتخانه بهداشت و درمان شد و در این مدت هفت سفر به خراسان جنوبی داشته که هر کدام از این سفرها دستمایه خیر و برکت در حوزه بهداشتی ودرمانی استان بوده است.
خدمات سال های اخیر این وزارتخانه دراستان مرزی خراسان جنوبی کاملا قابل ملاحظه و چشمگیر است.
اکنون این استان با 11 شهرستان، 28 شهر، 25 بخش ، 61 دهستان و 3هزار و 555 آبادی از مجهزترین بیمارستان ها و اورژانس های کشور برخوردار شده است.
مهر تایید این مطلب سخن وزیر بهداشت در مراسم افتتاح اورژانس بیمارستان شهید دکتر چمران فردوس است که گفت: اینجا هزار کیلومتر دورتر از مرکز کشور اورژانس هایی با تجهیزات مدرن ساخته شده که نمونه آن حتی در پایتخت هم وجود ندارد.
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی ضمن ابراز رضایت از عملیات های عمرانی در سطح مراکز بهداشتی و درمانی استان اظهار داشت: علیرغم تمام مشکلاتی که در کشور وجود دارد اما دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سطح ملی خوب و از نظر دانشگاهی عالی عمل کرده است.
وی همچنین در جای دیگری از سخنانش به افزایش 2 برابری تخت های بیمارستانی در استان اشاره کرد و افزود: خدمات انجام شده از 6 سال گذشته تاکنون در خراسان جنوبی برابر با عمر تاریخ خدمات پزشکی بوده که نتیجه آن 2 برابر شدن تخت ها و بیمارستان های استان است.
هاشمی وضع بهداشت مردم خراسان جنوبی را مطلوب دانست و گفت: این استان مردم سختکوشی دارد و از باب نوع تغذیه آنها جای نگرانی نیست.
وزیر بهداشت علاوه بر رضایت از روند خدمات درمانی و بهداشت انجام شده در خراسان جنوبی بعد از افتتاح هر پروژه نوید های جدید می داد که روزنه امید بخش به روی حوزه بهداشت و درمان استان است.
تامین فلوشیب زنان در مرکز ناباروری که دکتر کاظم قائمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قولش را از وزیر گرفته اما هنوز رسما اعلام نشده است یکی از امیدهای سفر وزیر به استان بود.
این قول برای کسانی که سالها رنج سفر را برای مراحل درمان نازایی به شهرهای دور تحمل کرده اند بسیار شیرین است که امید می رود زودتر محقق شود.
کلینیک تخصصی مرکز آموزشی درمانی شهدا ، کلینیک غربالگری سرطان، سالن اجتماعات بزرگمهر، مرکز جامع تصویربرداری و همراه سرای بیماران از جمله طرح هایی بود که وزیر بهداشت برای مردم شهرستان قاینات به ارمغان گذاشت.
هر کدام از این پروژه ها با شیک ترین و مدرن ترین تجهیزات مقصد امید بیمارانی است که پیش از این به دلیل نبود تجهیزات مجبور بودند از جای جای این شهرستان حتی روستاهای مرزی به مرکز استان یا استان های همسایه سفر کنند.
وزیر بهداشت در جریان افتتاح طرح های شهرستان قائنات ضمن ابراز امیدواری از رضایت مردم گفت: ساخت بیمارستان دوم قاین با تلاش نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص اخذ ردیف بودجه قابل تقدیر بوده و برای سال 97 پیش بینی شده است.
قاضی زاده هاشمی در جمع مردم سرایان نیز اظهار داشت: علیرغم مواجه بودن دولت با مشکلات عدیده و افزایش روز افزون این مشکلات اما امیدواریم بتوانیم وعده ها را عملی کنیم.
البته تمام موفقیت های استان در حوزه بهداشت و درمان مرهون تلاش های نماینده این وزارت خانه در خراسان جنوبی است که با دید توسعه گرایانه و خیرخواهانه وارد میدان خدمت به مردم شده است.
دکتر کاظم قائمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند که 2 سال قبل با 12 عمل در یک روز رکورد جراحی را شکست دعای خیر بیماران زیادی از جمله جوان عراقی که بعد از هفت سال توانست سرپا بایستد را پشت سر دارد.
وی علاوه بر اینکه جراح قابلی در حوزه جراحی مغز و استخوان است در حوزه عمران نیز دستی بر آتش دارد چرا که اکثر پروژه های افتتاحی در مدت کمتر از یک سال و حتی 6 ماه به اتمام رسیده است.
وی در پایان 2 روز کاری فشرده برای افتتاح پروژه های درمانی استان با اطمینان خاطر خطاب به وزیر بهداشت گفت: هر وقت در مرکز احساس خستگی کردید برای افتتاح پروژه به خراسان جنوبی سفر کنید چرا که اینجا هر هفته کار جدید داریم.
اجرای طرح تحول سلامت در کشور منجر به انقلابی بزرگ در حوزه درمانی و بهداشتی شد که اثرات آن برای چندین نسل بعد ماندگار می ماند و گرچه به قول نماینده مردم شهرستان های سرایان، فردوس، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی سلامت کشور با نام دکتر هاشمی عجین شده است اما هنوز هم کمبودهایی از جمله پزشک متخصص و بومی که با درد مردم این منطقه آشنا باشد وجود دارد که امید می رود با تلاش های خستگی ناپذیر مقام عالی دولت در این وزارتخانه به زودی رفع شود.
گزارش از عصمت برزجی
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.