گزارش جی پلاس؛

اولین خودروی برقی Uniti One در خیابان‌ها + عکس

خودروی One تولید کمپانی Uniti که بارها در شرایط آزمایشگاهی مورد تست قرار گرفته، برای اولین بار در خیابان‌های سوئد آزمایش خود را دنبال می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، خودروی One که محصولی از گروه خودروسازی Uniti است، مدت‌ها در محیط‌های داخلی مورد آزمایش قرار گرفته‌اند اما این اولین باری است که کمپانی تصمیم گرفته تا در هوای گرم و تابستانی سوئد، این خودروی کوچک را در خیابان‌های جنوبی این شهر به حرکت درآورد.

این خودروی برقی که در ابعاد خودروی چهارچرخ Twizy رنو با حداکثر سرعت 100 کیلومتر در ساعت ساخته شده، به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند با یک بار شارژ از طریق باتری 22 کیلوواتی، تا حداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعت را طی کند. از ویژگی‌های مثبت این خودرو می‌توان به وزن سبک و مقرون‌به صرفه بودن آن از نظر مصرف انرژی اشاره کرد که مجهز به باتری قابل تعویض است.

خودروی One با دو سرنشین، 2 متر و 91 سانتی‌متر طول، یک متر و 250 سانتی‌متر پهنا و یک متر و 40 سانتی‌متر ارتفاع دارد و وزن خالص آن 450 کیلوگرم است. علاوه بر این، شتاب خوبی دارد و در 3/5 ثانیه به سرعت صفر تا 80 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعتی معادل 130 کیلومتر در ساعت دارد.

صندلی سرنشین پشت راننده به گونه‌ای جاگذاری شده است که روبروی او و بین دو دسته‌ای که برای کنترل فرمانه در نظر گرفته شده، نمایشگری تعبیه شده و نیز شیشه پهن جلوی خودرو، دید خوبی به او می‌دهد. حسگرهای ایمنی هم برای جلوگیری از تصادف در آن جاسازی شده است.

انتظار می‌رود که این خودرو سال آینده با قیمت اولیه 17 هزار و 300 دلار روانه بازار شود.

دیدگاه تان را بنویسید