در گفت و گو با جی پلاس؛

پیروانی: مدعی صعود از گروه‌مان هستیم/ وضعیت مراکش بهتر از پرتغال است

سرمربی سابق تیم ملی امید می‌گوید که مراکش وضعیت بهتری نسبت به پرتغال دارد و روی شکست دادن ایران حساب کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ شب گذشته تیم ملی ایران توانست در دیداری تدارکاتی الجزایر را با حساب دو بر یک شکست دهد و در فاصله کمتر از سه ماه تا جام جهانی، گام موثری در جهت آماده سازی هر چه بهتر بردارد.

در این دیدار خط حمله تیم ملی با حضور بازیکنانی مانند جهانبخش، آزمون، انصاری فرد و طارمی خطرناک تر از بازی های گذشته بود و در نهایت ایران با دو گل آزمون و طارمی و دریافت یک گل در نیمه دوم، شگفتی ساز جام جهانی 2014 را که از بازیکنانی نظیر ریاض محرز استفاده می کرد، شکست داد.

امیرحسین پیروانی - سرمربی سابق تیم ملی امید ایران در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس؛ درباره بازی ایران مقابل الجزایر و تونس، اظهار کرد: کادرفنی دنبال ارزیابی بازیکنان بود چون زمان زیادی تا ثبت نام اولیه بازیکنان برای جام جهانی نمانده است. هر دو تیم الجزایر و تونس از تیم‌های خوب آفریقایی بودند. به لحاظ جسمانی و تاکتیکی تیم ملی ارزیابی شد. الان زمان خوبی برای آماده سازی تیم ملی داریم. زمان طلایی با تعطیلی لیگ شروع می شود و در اردوی اردیبهشت ماه با نفرات کامل تری در اردوها هستیم.

او درباره نتایج تیم ملی مقابل تونس و الجزایر گفت: موقعی که بازی انجام می‌شود، تعداد تعویض ها زیاد است و مربیان دنبال نتیجه نیستند. دنبال این هستند که ترکیب اصلی را بشناسند. ما نشان دادیم که با توجه به اینکه در فاز دفاعی بازیکنان زیادی حضور دارند، پور علی گنجی گزینه اصلی ما است و کادر فنی دنبال زوج او در این خط است. روزبه چشمی، محمدرضا خانزاده و پژمان منتظری در این دو دیدار بازی کردند. سید جلال هم کوله بار تجربه است. دغدغه کادرفنی آن منطقه از زمین است. منطقه ای است که بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرد.

سرمربی سابق تیم ملی امید با اشاره به حضور بازیکنان با کیفیت در فاز تهاجمی تیم ملی اظهار کرد: در فاز حمله بازیکنان خوبی داریم. با هر سیستمی که بخواهیم بازی کنیم، بازیکن لازم را داریم. بازیکنانی داریم که خوب هستند و در خارج از کشور بازی می کنند. انتخاب 23 نفر دشوار است. در آینده شرایط مان بهتر هم می شود. دغدغه اصلی ما دفاع مرکز است.

پیروانی ادامه داد: در سمت راست وریا غفوری و رضاییان گزینه های اصلی هستند. در سمت چپ محمدی و آقایی هستند. در خط دفاعی مشخص نیست از کدام بازیکنان استفاده خواهیم کرد. در خط دفاعی بازیکنان خوبی داریم ولی به هماهنگی نرسیدند. کادرفنی در 75 روز آینده به جمع بندی بهتری می رسد.

او درباره جانشین عزت اللهی در بازی نخست مقابل مراکش نیز می گوید: هنوز مشخص نیست ولی در روزهای آینده مشخص می شود. کریمی و حاج صفی بیشتر مورد توجه هستند ولی هنوز زمان باقی مانده و شرایط جسمانی و تاکتیکی تیم مشخص می شود.

سرمربی سابق تیم ملی امید در پایان به جی پلاس گفت: تمام ذهن ها به بازی با پرتغال و اسپانیا معطوف شده اما بازی سختی مقابل مراکش داریم. مراکشی‌ها هم فکر می‌کنند ساده ترین بازی آن‌ها با ایران است و به دنبال شکست دادن ایران هستند. فکر می کنم مراکش ضعیف‌تر از پرتغال فعلی نیست. با توجه شرایط فعلی فکر می‌کنم مدعی صعود از گروه هستیم.

دیدگاه تان را بنویسید