5 غذای مفید برای سلامت قلب و استخوان

ویتامین K برای بدن شما ضروری است و برای حفظ سلامت استخوان ها و قلب لازم است. به گفته محققان عملکرد اصلی آن کمک به لخته شدن خون است. بدن انسان به طور متوسط ​​روزانه 90 تا 120 میکروگرم برای حمایت از سلامت استخوان و قلب نیاز دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جماران؛ به نقل از مجله پزشکی : بنابراین مطمئن شوید که ویتامین K کافی دریافت می کنید زیرا به تولید استئوکلسین کمک می کند، پروتئینی که از کلسیم در استخوان ها حمایت می کند و آنها را قوی تر می کند.

غذاهای حاوی ویتامین  K

کلم

ویتامین K برای لخته شدن خون، حمایت از تولید پروتئین لازم برای لخته شدن خون و جلوگیری از خونریزی ضروری است. دارای مجموعه ای از مواد مغذی مانند کلسیم، فولات و پتاسیم است که وضعیت آن را به یک غذای فوق العاده ارتقا می دهد. مشخصات تغذیه ای کلم از سلامت کلی حمایت می کند و به استخوان های قوی، سلامت قلب و رفاه کلی کمک می کند.

اسفناج

اسفناج منبع قدرتمندی از مواد مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی و آهن است. اسفناج در هر 100 گرم 483 میکروگرم ویتامین K را در حالت خام تامین می کند. به غیر از ویتامین K، اسفناج یک گنج برای یافتن ویتامین های دیگری مانند ویتامین A، B و E به همراه آهن، منیزیم، فولات و آهن است.

کلم بروکلی


بروکلی

کلم بروکلی منبع غذایی غنی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است که ایمنی را تقویت کرده و با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. یک فنجان بروکلی پخته شده حاوی تقریباً 110 میکروگرم ویتامین K است، اما مطمئن شوید که آن را زیاد نپزید. با این حال، اگر در حین تهیه کلم بروکلی از روغن زیتون استفاده کنید، می تواند طعم و مزه آن را افزایش دهد و همچنین محتوای ویتامین K را افزایش دهد.

سویا

دو نوع ویتامین K وجود دارد، ویتامین K1 و ویتامین K2. ویتامین K2 بیشتر در دانه‌های سویا یافت می‌شود و بر اهمیت رژیم غذایی متنوع برای اطمینان از دریافت کافی هر دو شکل ویتامین K برای سلامتی مطلوب تأکید می‌کند.

توت ها


شاتوت

زغال اخته مجموعه ای از آنتی اکسیدان ها را ارائه می دهد که در محافظت از سلول های شما در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد عالی عمل می کند. زغال اخته استرس اکسیداتیو و التهاب را حفظ می کند تا رگ های خونی و بافت های سالم را تقویت کند. توت ها می توانند سلامت قلب را تقویت کنند و همچنین می توانند جذب بدن و استفاده از ویتامین K از سایر غذاها را بهبود بخشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید