گزارش جی پلاس از اعضای کادرفنی تیم ملی

موفقیت های کی روش با چه کادری رقم خورد؟ / 16 دستیار مرد پرتغالی را بشناسید

در حالی که موفقیت های تیم ملی با نام کی روش گره خورده، او از 16 نفر برای پیشبرد اهداف خود در تیم ملی بهره می برد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ دومین صعود متوالی ایران به جام جهانی، مرهون تلاش های کارلوس کی روش و شاگردانش در تیم ملی ایران است.

مرد منضبط پرتغالی در طول هفت سال گذشته، قواعد و قوانین خاصی را برای تیم ملی ترسیم کرد و در این مدت زمان افرادی زیادی به خاطر همین قوانین از کنار او رفتند اما جایی خالی هیچ کسی در تیم کی روش به چشم نیامد. از حلقه اولین دستیاران کی روش هیچ کسی باقی نمانده اما در حال حاضر سرمربی تیم ملی از یک کادر پر و پیمان برای رهبری تیم ملی بهره می برد و همین موضوع موجب تقسیم شدن وظایف در تیم ملی شده است.

در هنگام تمرین تیم ملی، دستیاران کی روش نقش بسیار ویژه ای دارند و همه این حدودا 20 نفر مشغول به انجام کاری هستند. همه اقدامات کی روش منجر به این شده که تیم ملی ایران اکنون تیم نخست آسیا باشد و کیفیت بسیار بالایی را از این تیم شاهد باشیم.

در حال حاضر کادرفنی تیم ملی را 16 نفر تشکیل می دهند که معمولا در هنگام تمرین های تیم ملی هم حضور دارند. در کنار این 16 نفر، افراد دیگری مانند بامداد میرزایی، مهدی خراطی و ... در بخش مدیریتی مشغول هستند تا تیم ملی بدون کم و کاست فعلا آماده جام جهانی شود.

این 15 نفر شامل مربیان، پزشکان، اعضای رسانه ای، مترجم، فیزیوتراپ، بدنساز و ... هستند و در مدت زمان اخیر بهترین بازدهی را برای تیم ملی داشتند. به نوعی می توان گفت تاکنون تیمی در ایران از این تعداد اعضای فنی، پزشکی و رسانه ای بهره نبرده است.

با وجود اینکه اکثریت اعضای کادرفنی تیم ملی پرتغالی و ایرانی هستند، در بین آن ها مربیانی هم از آرژانتین و فنلاند نیز دیده می شود.

** در ادامه به آشنایی با دستیاران کی روش و اعضای کادرفنی تیم ملی می پردازیم:

اوسیانو کروز – پرتغال – مربی

او نزدیک ترین فرد به کی روش است و نفر دوم کادرفنی تیم ملی محسوب می شود که مدت زمان زیادی است با کی روش همکاری می کند . اوسیانو در تیم ملی پرتغال هم کنار کی روش بود و در جام جهانی 2014 تیم ملی را همراهی کرد.

اوسیانو کروز و سباسیتن

دیگو جیاچینو – آرژانتین – فیزیوتراپ

مربی فیزیوتراپ تیم ملی مدت زمان زیادی است که کی روش را همراهی می کند  و به فرد مورد اطمینان او تبدیل شده است.

دیگو جیاچینو

میکو کویالا – فنلاند - بدنساز

بدنساز تیم ملی نقش کلیدی را در برنامه های کی روش ایفا می کند. او در آماده سازی بدنی بازیکنان بسیار تاثیرگذار است و کی روش به کار بدنسازی او اطمینان کامل دارد.

میکو کوالا

الکساندر لوپز- پرتغال – مربی دروازه بان ها

بعد از جدایی دن گاسپار که جزو نزدیک ترین افراد به کی روش بود، الکساندر لوپز جایگزین او شد و فعلا توانسته جای خالی گاسپار را بدون مشکلی پر کند.

الکساندر لوپز

مارکار آقاجانیان – ایران - مربی

دستیار ایرانی کی روش همواره او را در این سال ها همراهی کرده و فقط در مقطعی که مربیان ایرانی به صورت دسته جمعی کنار گذاشته شدند، همراه تیم ملی نبود اما بار دیگر به جمع کادرفنی تیم ملی بازگشت.

مارکار آقاجانیان

رادلفو لوییز – پرتغال – مربی

دستیار سابق امیر قلعه نویی و تونی اولیویرا در تراکتورسازی، از حدود چند ماه قبل به کادرفنی تیم ملی اضافه شده و در کارهای تمرینی به کی روش کمک می کند.

میگوئل سارایوا – پرتغالی - آنالیزور

آنالیزور سابق اسپورتینگ لیسبون، بعد از کنار گذاشتن مربیان ایرانی جایگزین مهرداد خانبان شد و در همه تمرین های تیم ملی حضور دارد.

صالح مصطفوی و میگوئل سارایوا

صالح مصطفوی – ایران - آنالیزور

دستیار سابق علیرضا منصوریان، از زمانی که شفر به استقلال پیوست از این تیم جدا شد و به خدمت تیم ملی درآمد.

سباستین – پرتغال – بدنساز

بدنساز جوانی که علی کریمی او را از پسر خوانده کی روش دانسته بود، از حدود دو سال قبل به تیم ملی اضافه شده و در تمرینات تیم ملی با بازیکنان مصدوم حرکات نرمشی انجام می دهد.

سباستین

میکائیل – پرتغال – بدنساز

جوان ترین عضو کادرفنی تیم ملی با 22 سال سن، همانند سباستین با بازیکنان مصدوم کار می کند و در آماده سازی مصدومان نقش کلیدی دارد.

میکائیل

پرهان خانلری – ایران – پزشک

پزشک تیم ملی از ابتدا همکار کی روش است و تمامی بازیکنان ملی پوش زیر نظر او آماده می شوند.

پرهان خانلری

علیرضا شهاب – ایران - پزشک

دیگر پزشک تیم ملی که پرهان خانلری را در تیم ملی همراهی می کند علیرضا شهاب است و مدت زمانی زیادی از همکاری کی روش و او می گذرد.

علیرضا شهاب

آرین قاسمی – ایران – مترجم

قاسمی قدیمی ترین عضو تیم ملی از زمان فعالیت کی روش است. او در تمام این سال ها به عنوان مترجم او را همراهی کرده است.

آرین قاسمی و اوسیانو کروز

حسین اوجاقی - وشوو کار

سرمربی تیم ملی وشوو در ظاهر نباید در تیم ملی فوتبال باشد اما کی روش از او برای افزایش کیفیت بازیکنان در عکس العمل ها در جریان مسابقه بهره می برد. دیگر وظیفه اوجاقی افزایش روحیه جندگندگی بازیکنان است.

کی روش و حسین اوجاقی

محسن معتمدکیا – ایران – مدیر رسانه ای

مدیر رسانه ای تیم ملی که از سال 93 همراه کی روش است و به جزء مقطعی کوتاه که کی روش دستیاران ایرانی خود را کنار گذاشته بود، همراه تیم ملی است.

فیلیپ سانتوس – پرتغال – عضو رسانه ای

سانتوس به جزء مقطعی که ایرانی ها از تیم ملی کناره گذاشته شده بود، درخارج از ایران به سر می برد ولی از ماهیت کار او اطلاع جدیدی وجود ندارد.

فیلیپ سانتوس

دیدگاه تان را بنویسید