نمایشگاه مطبوعات/ در گفتگو با جی پلاس؛

پنجعلی: دیگر نمی توانیم حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا را گردن کشورهای عربی بیاندازیم/ دربی را با هوش برانکو بردیم

محمد پنجعلی بازیکن سابق پرسپولیس درباره احتمال محرومیت پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا گفت: امیدواریم پرسپولیس از آسیا حذف نشود، اما اگر هم این اتفاق افتاد برای فوتبال ایران درس شود.

لینک کوتاه کپی شد

محمد پنجعلی بازیکن سابق باشگاه پرسپولیس در بازدید از غرفه جماران و جی پلاس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات درباره احتمال حذف این تیم از جام باشگاه های آسیا به دلیل بدهی به خبرنگار ورزشی جی پلاس گفت: امیدواریم که پرسپولیس از آسیا حذف نشود. اما اگر هم این اتفاق افتاد باید برای فوتبال ایران درسی باشدتا این گونه مسائل را به شوخی نگیرند. خیلی وقت است که این اولتیماتوم به باشگاه ها و فوتبال ایران داده شده اما هیچ حرکتی برای رفع این مشکل انجام نشد.

وی حذف تیم های ایرانی از جام باشگاه های آسیا را نقطه سیاهی برای اعتبار فوتبال ایران دانست و اظهار کرد: این مسئله فقط مربوط به پرسپولیس و استقلال و دیگر تیم های باشگاهی نمی شود، بلکه آبروی فوتبال ایران در میان است. امروز بسیاری از باشگاه های ایرانی دچار مشکل مالی هستند. باید این مسائل یک روزی به پایان برسد و تنها راه این اتفاق هم خارج شدن فوتبال از حوزه دولتی است.

او به جی پلاس گفت: باید تلاش کنیم تا الگوی مناسب مدیریتی را برای فوتبال ایران پیدا کنیم. امروز شاهد این هستیم که در تمام کشورهای صاحب فوتبال از این ورزش کسب درآمد می کنند و فوتبال به یک صنعت تبدیل شده است. اما باشگاهی مثل پرسپولیس در ایران از پانزده سال قبل بدهی انباشته دارد که این نشان از غلط بودن سیستم مدیریت ورزش در کشور است.

این بازیکن پیشین تیم ملی افزود: همیشه سعی می کنیم مشکلاتمان را به گردن دیگران بیندازیم. کوچکترین مشکلی که برای فوتبال ایران به وجود می آید، آن را به گردن لابی کشور های عربی در AFC می اندازیم اما امروز می بینیم برخی تیم های عربی هم به دلیل بدهی محروم شده اند. باید سعی کنیم واقعیت گرا باشیم و به دنبال ریشه اصلی مشکلات فوتبال باشیم. اگر فوتبال ایران نتیجه خوبی هم کسب کند، به دلیل خلاقیت بازیکنان ایرانی و تنها یک جرقه است و بر پایه اصول نیست.

پنجعلی درباره کیفیت دربی 85 هم به جی پلاس گفت: دربی از کیفیت بالایی برخوردار نبود. بار روانی دربی به حدی بالاست که بازیکن از باخت وحشت دارد، همین  موضوع هم باعث می شود بازیکن با احتیاط بیشتری بازی کند. کادر فنی پرسپولیس در این بازی با تدبیر خاصی  به میدان آمد، وقتی پرسپولیس به گل رسید سعی کرد با یک دفاع منطقی بازی را مدیریت کند و به برتری برسد. امتیاز این بازی برخلاف دیگر بازی های لیگ که سه امتیاز دارند، به اندازه 10 امتیاز ارزش دارد. تیم برنده روحیه مضاعفی به دست می آ-ورد و بر عکس تیم بازنده دچار مشکلات روحی زیادی می شود.

وی درخصوص نبود مهدی طارمی و حواشی پیش آمده برای این بازیکن و باشگاه پرسپولیس پیش از بازی دربی نیز تصریح کرد: با توجه به محرومیت هایی که متوجه بازیکنان پرسپولیس بود برانکو به خوبی این چالش ها را مدیریت کرد. او بدون دامن زدن به حواشی با همان بازیکنانی که در اختیار داشت، وارد بازی دربی شد و نتیجه هم گرفت. خوشبختانه امسال پرسپولیس برخلاف سال گذشته که از نیمکت خوبی برخوردار نبود، نیمکت خوبی دارد و فاصله زیادی بین بازیکنان اصلی و ذخیره پرسپولیس وجود ندارد.

این بازیکن پیشین پرسپولیس درباره ادامه همکاری پرسپولیس با برانکو، خاطرنشان کرد: من فکر می کنم پرسپولیس باید برانکو را حفظ کند. او در این مدت پرسپولیس را متحول کرده و به شخصه فکر می کنم با بودن برانکو پرسپولیس سال آینده در آسیا هم موفق خواهد بود.

این مربی فوتبال همچنین درباره عملکرد آکادمی و وضعیت برنامه بازیکن سازی پرسپولیس در رده پایه، واکنش متفاوتی داشت و به جی پلاس گفت:  امروز در ایران آکادمی فوتبال به معنای واقعی نداریم. تعریف آکادمی در دنیا با تعریف ما فرق می کند. در اروپا تلاش می کنند استعداد ها را کشف کنند، به مدت طولانی با آن ها کار کنند و در شرایط حرفه ای آن ها را تعلیم دهند، اما در ایران این اتفاق رخ نمی دهد و وضعیت پرسپولیس هم از این قاعده مستثنی نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید